Een korte google search levert vwb info over het uurwerk alleen maar op: ‘quartz’. Als je zou weten welk quartz uurwerk erin zit (en je kunt hem ook nog vinden, wat soms het lastige deel van de zoektocht kan zijn) kun je die vrij makkelijk (laten) vervangen, zo’n uurwerkje kost meestal niet meer dan een paar tientjes.
Kan hij hem niet naar de juwelier brengen waar hij gekocht is? Wie heeft die nieuwe batterij er in gezet? Als jullie de kast niet open krijgen, wie was dat?
Soms komt het door een kleinigheid dat de wijzers niet meer willen draaien. Dan zit er een vuiltje of zo in de weg. Er zijn apparaatjes in de handel (Ebay) waarmee je zo’n klokje even een ‘boost’ kan geven. Daar kan je de batterij ook mee doormeten. Als de batterij OK is, dan leg je de kast op dat apparaatje en druk je een knopje in. Dan gaan de wijzers heel snel rond met grote kracht. Daarna lopen de wijzers weer normaal. Bij mij zijn de problemen zo meerdere keren opgelost. Handig ding: deze heb ik:
Tja… ik zou niets liever willen dan dat ding openmaken en aan de gang gaan. Hij is niet van mij dussss…
Maar wel een goed idee om even naar de juwelier te gaan en hem open te laten maken en een duwtje te laten geven.
Dat moet geen probleem zijn toch ?
ga vanavond wel even - stiekem - met een balletje in de weer