Help! Hamilton Jazzmaster kapot laten vallen

Valt niet onder de garantie helaas…
https://shop.hamiltonwatch.com/hamilton-two-year-warranty

Je laat 'm zelf vallen, dus lijkt me niet.
Desondanks kan een mailtje richting Hamilton geen kwaad. Klant is koning en voor goede marketing zouden ze best wel eens wat kunnen regelen .

Sterkte! Eén van de horloges op mijn verlanglijstje en het doet mij al pijn, laat staan jou!

Hoop dat je snel een oplossing vind.

Inboedelverzekering met schade door eigen schuld?

Gaat weer lekker hier!

Eerst een aantal technisch idiote posts (nee, dit ga je zelf niet repareren zonder voldoende kennis, vermoedelijk is de balans helemaal niet kapot, maar is er een aantal astappen beschadigd/gebroken, een VJ 7750 is niet zo’n lastige chronograaf, een El Primero bijv. wèl), dan tot slot even de suggestie van verzekeringsfraude, waar nog wat fijne tips bij worden gegeven om succesvol te zijn.

Ik zal wel een ouwe lul zijn, maar: een, als je geen verstand van zaken hebt, hou dan je mond en, ten tweede, hoe halen jullie het in je hoofd een misdrijf te suggereren om schade door eigen schuld vergoed te krijgen?!

In de woorden van een Nederlands politicus waar ik bepaald geen fan van ben: doe effe normaal!

11 likes

6 likes

Zal wel, Candide…

Intussen zijn er diverse tips gegeven die mij niet zinnen.

1 like

Haha dude, lees eens wat meer berichten van @Tiktikehv en mijzelf en schat dan de boel eens op waarde :wink:

Bovendien is TS echt niet zo gek om die rariteiten te gaan proberen.

6 likes

Je kan het ook gewoon meeverzekerd hebben in je inboedel.
Heb ik bijvoorbeeld wel gedaan. Mocht de kleine ineens de Breitling op de grond gooien is hij gewoon verzekerd.
Maar ik betaal er dan ook gewoon voor. :wink:

4 likes

Oké, will do.

De irritatie slaat hier toe. Dat komt ook door wat ik weleens in mijn werk tegen kom. Tegenwoordig lijkt men wat frauderen best prima te vinden :pensive:

My point exactly. Als half nederland zijn verzekeraar oplicht dan mogen we hier daar best een gebbetje over maken :wink:

2 likes

Nadeel van internet is dat je de toon erbij niet hoort.
Jij zegt het als grap, ik hoor nog wel ergere dingen bloedserieus (“kun je niet gewoon een rekening op de zaak zetten? dat scheelt me de BTW.” , “als we nou snel een verzekering voor rechtsbijstand afsluiten, kunnen we die er dan niet voor laten betalen?” enz enz). (edit: en NEE, ik wil niet gebruikt worden om de fiscus te tillen of een verzekering te beduvelen. daar komt nog eens bij dat zo’n verzoek vaak neerkomt op de vraag aan mij om valsheid in geschrifte en BTW-fraude te plegen…)

4 likes

Iemand die een bepaald bedrag voor een horloge betaald (of welk ander nutteloos luxe artikel) kan zelf bedenken dat dit stuk kan gaan of onderhoud nodig heeft en kosten met zich mee brengt. Mijn mening is dat iemand zich in deze weelde kan baden ook de verantwoordelijkheid kan nemen om dit te herstellen of het verlies te accepteren.
Het zich verlagen tot fraude laat mij denken dat het misschien beter was geweest een namaak product te kopen als waarde en inhoud geen rol spelen.

De ts wens ik succes met het horloge, ik denk dat het wel goed gaat komen en ik ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden . Sterkte met de situatie.

1 like

Nou inderdaad ja. Niemand heeft het horloge gezien en onder de reageerders zit misschien ééntje met verstand van zaken. :smile:

3 likes

Sterkte met je hamilton!
Wij kopen duurdere (nutteloze) zaken vaak met de creditcard. Is het 1 jaar verzekerd icm aankoopverzekering

1 like

Sinds wanneer is het kopen van een horloge nutteloos…

2 likes

Robert… we zijn hier een uitstervende soort:

• student stagiaire bij mij op kantoor (was te laat, dus ik maakte een grap dat hij een horloge moest kopen, reactie:) horloge kopen… er zit een klok in mijn telefoon, ik heb al jaren geen horloge meer nodig. zo ongeveer de hele werkgroep heeft een Apple watch of gebruikt de telefoon.
  • advocaat stagiaire: ik maakte haar een compliment met haar mooie Cartier tank: Dank je, cadeau van mijn moeder! Zonde, maar ik kijk er eigenlijk zelfs niet op. Ik gebruik altijd het klokje onder in het scherm van de computer.
3 likes

Kijk, waarden en normen…zo is het!!!

Er zijn meer dan genoeg verzekeringen die o.a. valschade binnenshuis gewoon dekken. Zo ken ik iemand die zijn kapotte telefoon op deze manier vergoed heeft gekregen. Zo heel gek of immoreel is het dus niet in mijn ogen, ts moet gewoon zijn polis even checken.

4 likes

Als je ervoor verzekerd bent: prima!
Daar betaal je premie voor.

Maar dit valt evident niet onder een standaard WA’tje :wink:

1 like