Help! Hamilton Jazzmaster kapot laten vallen

Klinkt alsof jij en ik op een balkon zouden moeten zitten bij een slecht variëté. Tof! :slight_smile:

6 likes

Als Waldorf & Statler zeker?

3 likes

Een horloge laten vallen is gewoon kut. Is mij ook wel eens overkomen. Niks aan te doen, uithuilen en zo snel mogelijk laten maken. Shit happens helaas. Sterkte!

3 likes

Het was mede een reactie op bovenstaand bericht.

1 like

Haha, zou inderdaad weleens een bijzondere sfeer kunnen worden in zo’n setting :grin:

Aan de andere kant heb ik in 10 jaar verzekerd zijn exact één keer waterschade geclaimd in verband met een gebarsten leiding onder het huis, wilden ze het afdoen met een “die reparatie lijkt ons meer gewoon onderhoud”.

Dat herhaalden ze nog vrolijk nadat de riooltechnicus had geschreven dat dat niet zo was, en toen heb ik in zeer straffe en onsympathieke bewoordingen duidelijk gemaakt dat ze die diagnose bij moesten stellen.

Ik heb m’n doekoe uiteindelijk gehad maar je zou ze bijna een legertje fraudeurs toewensen, die verzekeraars.

Maar als de TS geen uitgebreide inboedel verzekering heeft vrees ik dat @Oom_Piet het het beste zei:

2 likes

Hier zitten enkele serieuze linkse rakkers tussen lijkt me…

Ga de wereld verbeteren, verkoop je horloges en geef het geld aan een goed doel!

Bv aan Linus41 voor het herstellen van zijn horloge! :wink:

2 likes

Links? Ik geloof dat ik niet zozeer een linkse rakker ben. Wel eerlijk. Ook redelijk genuanceerd (ik betaal ook niet voor de lol belasting, maar vind het wel noodzakelijk voor bijv. wegen, ambtenarensalarissen, uitkeringen).

De wereld verbeteren? Goed plan, niet frauderen is een mooi begin. :wink:

2 likes

Een moreel besef maakt iemand nog geen linkse rakker. Maar ik moet het met @Fate_Amenable_To_Change eens zijn; verzekeraars zijn louter uit op winstbejach en het zou me niet verbazen als callcentermedewerkers er daadwerkelijk op getraind worden om in eerste instantie klanten af te poeieren, bij een mogelijke claim.

3 likes

Inderdaad en liefst on topic blijven… wat is bv een prijs voor een nieuwe dial? Ongeveer

Floris155 schreef eerder dat ie met het typenummer de prijzen wel kon nakijken voor je.

Nu ben ik schier toevallig een neo-Marxist in dier voege dat ik de beloning op kapitaal zou willen verkleinen, de beloning op arrenbeid zou willen verhogen en de zojuist door Oxfam Novib gerapporteerde scheve verdeling van eigendom in de wereld wat zou willen balanceren ten bate van economische groei en bredere welvaart voor het volk.

Maar in dit topic is verder niets gezegd over herverdelingspolitiek, dus ik raad je ten zeerste aan om er niet zo’n discussie van te willen maken. Dat gaat niet goed, dat wordt nooit leuk. :slight_smile: :slight_smile:

@Linus41: Dat is maar moeilijk te vinden. Het is bepaald geen SKX waar een levendige handel in onderdelen van is, dus ik zou @Floris155’s aanbod aannemen… Op de Baai vind ik niks, googlen brengt je naar Hamilton zelf… Ze zitten nogal op hun onderdelen. Ik vind welgeteld één Hammie Chrono dial op chrono24 voor te veul geld.

1 like

Hem lang de andere kant tegen de stenen mikken, wie weet valt alles dan op de goede plaats.

(OT: Floris weet wel waar hij over praat, even de beste man voor je aan het werk zetten :wink: )

2 likes

Ik wil dit topic weer niet kapen… Dus sorry mijn laatste afwijking.

Maar die dat zeggen dat ze “eerlijk” zijn, dat zijn de ergste!

Ging vroeger naar een dokter voor duikonderzoek en kreeg geen briefje voor de ziekteverzekering, was volgens hem niet “eerlijk” want ik was niet ziek, was voor een hobby. Hij stak dus mijn 50 euro ( Ja hij telde dubbel voor zo’n onderzoek" direct in zijn zak. )

Als we dan op duikreis met de club gingen, dan ging hij mee onder het mom van duikarts op verplaatsing, dus de kosten van zijn duikreis gingen bij de belastingsaangifte.

Nu ga ik naar een andere dokter, betaal 25 euro en krijg gewoon een briefje.

Dus f…k de moraalridders hoor. :wink:

Linus41, stuur eens een mailtje naar de AD en leg hem “eerlijk” uit wat er gebeurd is, misschien kan hij wel wat met de fabrikant regelen voor je, al is het de onderdelen aan aankoopprijs?

Kost de AD niets, en hij kan een klant gelukkig maken die zeker en vast reklame gaat maken voor de zaak.

Dat is een beste smak geweest! Sterkte ermee en ben benieuwd naar de afloop

Wat een gegeneraliseer.

Als je eerlijk bent, dan deug je niet. Of je bent een
linkse rakker…

Man man man.

6 likes

Je weet toch wel dat bepaalde inboedelverzekeringen juist dit soort zaken dekt he? Daar is immers de verzekering voor. Mits voldaan wordt aan de voorwaarde van de door hem afgesloten verzekering (binnen huis gebeurd en dergelijke).

Dus voor moord en brand te schreeuwen over fraude, kun je ook denken dat een forumlid niets meer doet dan de wellicht door TS vergeten optie van verzekering onder de aandacht te brengen, aan TS/zijn verzekering dan om af te wegen of hij hiervoor in aanmerking komt.

TS, heel veel succes met je horloge en ik hoop dat alles goed afloopt!

2 likes

Ik vind het altijd bijzonder hoe topics hier ontsporen.
GTST is er niks bij, met al die persoonlijkheden :joy:

11 likes

Alleen is de AD hour passion in roermond… zijn daar niet de snugerste ter wereld

Dit is typisch zo’n geval “wat zou jij doen” in een bepaalde situatie. De realiteit is dat je daar van alles over kunt roepen maar uiteindelijk als het moment gekomen is het maar zeer de vraag is wat je echt doet. Natuurlijk stop je bij een ongeluk, toch heb ik meerdere keren meegemaakt dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering toch door ben gereden (ook meerdere keren gestopt en geassisteerd), soms heb je jezelf gewoon niet helemaal onder controle.

Ik durf te zeggen dat ik redelijk principieel ben maar toen mijn gloednieuwe camera bij de voordeur uit mijn handen gleed en kapot viel heb ik deze toch gedeclareerd als valschade in huis (het scheelde letterlijk maar 30cm). Nu kun je daar allerlei overwegingen bij verzinnen maar uiteindelijk mag het niet, en toch heb ik het gedaan. Daar ben ik niet trots op, maar ik lig er ook niet wakker van. Als je jezelf niet meer in de spiegel aan kan kijken dan ben je echt een grens over gegaan en wordt het tijd om dingen drastisch anders te gaan doen, en die grens is voor iedereen nou eenmaal anders.

1 like