Help, horloge loopt te snel

Ik merk dat mijn horloge te snel loopt. Na 3 uur reeds 15 seconden vooruit. Hoe kan ik dit zo goedkoop en effectief mogelijk oplossen?

Alle dagen 2 minuten achteruit zetten dan loopt je horloge nooit meer voor…

Blijf je horloge eens een paar dagen dragen en kijk of de winst dan nog dezelfde is… indien ja dan laten bijregelen afhankelijk van welk horloge het is: kan ongeveer iedereen dit tot terugzenden naar de fabrikant

1 like

En hoeveel kost het om dat te laten bijregelen?

:+1::joy:

1 like

Afhankelijk van het horloge een paar euro’s (indien enkel wat regelen nodig is) tot… vele euro’s!!!

:see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Thanks! Ga gewoon eens proberen te knutselen. Wat voor gereedschap heb ik nodig?

Wat voor horloge is het?

Alst een 7s26 is, dan gewoon bij Rob (Monsterwatches) laten vervangen, ik heb die van mij net opgestuurd, €65 krijg je hem kant en klaar retour

Hamilton khaki field day date

niet zelf mee gaan rommelen dan. Daar is hij te waardevol voor. Gewoon even langs een horlogemaker gaan.

2 likes

Als je magnetisme uitsluit… Magnetisme kan ook veroorzaken dat horloges nogal te snel gaan lopen.

Demagnetiseren is makkelijker dan afregelen.

Hoe doe ik dat?

https://www.zamro.nl/product/9D4B5/magnetiseer-en-demagnetiseerapparaat?gclid=CjwKCAjwo_HdBRBjEiwAiPPXpBDsfhSCiRdVPkUGR2Sirs7q4MVGLj1zvly5OSE_UV13txepicBv7hoCywIQAvD_BwE

Of je gaat naar een horlogemaker. Ik zou, om @koekoek te parafraseren, niet zelf gaan lopen klootviolen en gewoon even naar een horlogemaker of juwelier met werkplaats gaan. Een fatsoenlijke. :slight_smile:

1 like

Om nog even bij @Fate_Amenable_To_Change aan te sluiten, is het horloge nieuw en waar heb je het vandaan? Mocht je het bij een juwelier gekocht hebben, dan lijkt me dat dit de persoon is die het euvel mag oplossen. Als het magnetisme is, dan sta je binnen een minuut weer buiten.

1 like

Nee, tweedehands gekocht, maar ben niet het type dat gaat lopen klagen

Dan heb ik nog wel wat horloges te koop voor je

5 likes

Hahaha, goeie!

1 like

Heb je een iPhone of iPad? Dan ff appie Lepsi installeren. Dan kun je checken of je horloge magnetisch is geworden …

2 likes