HELP: Horlogekist - hoe bepaal je aantal vakjes

Mooi doosje. Kunnen we weer vooruit. :+1: . Waar kan ik het aanschaffen?
Ik heb er 3 nodig.

Via ons aller Ali. Kost geen drol en vodoet prima.

1 like

Ik heb de goedkoopste van bol en die zijn prima. Mijn neiging is wel de lege vakken te vullen dus dat is gevaarlijk. Nu een doos van 3 en een collectie van 4:

1 like

En ik heb deze nog voor de kids dus die hoeft niet in de doos

Ik heb ze via bol.com maar ali ongetwijfeld ook. Deze rond de 35.00 gekocht, maar Amazon.nl had ze laatst voor 20 ofzo, maar zijn al ff uitverkocht.

1 like
2 likes

Ja zie je, niet zo evident.

Teveel vakken: gevaar voor uitbreiding collectie. Maar bloed kruipt waar t niet gaan kan, op de groei / lege vakken voor bandjes dus.

Inderdaad ook steeds eentje om de pols

De opmerking dat allemaal samen in 1 kist ook gevaarlijk is bij n inbraak ook wel overwegen waard.

Ik had wel t plan n externe kluis te huren.

Misschien een mooie watchroll dan.

2 likes

Kies dan voor watchpouches want de instapkluis is maar 4,5 cm hoog :slightly_smiling_face:

Ik herken je probleem, heb er zelfs een topic voor geopend. Maar uiteindelijk is het een andere geworden. Over een tijdje maak ik zelf een doos/lade, maar tot die tijd moet deze voldoen. En voorkomen dat ik de collectie teveel uitbreidt. :stuck_out_tongue:

Kost zo’n 38 euro bij onze oosterburen en voor nog geen 50 euro heb je hem thuis. Klikkerdeklik

2 likes

Leuk topic, ik ben namelijk over dezelfde vraag aan het tobben :slight_smile:
Een lade onder de horlogekist lijkt me handig voor bandjes, maar een te dikke kist is dan weer minder aantrekkelijk.

Op Amazon (laat staan ali express) vind ik het aanbod simpelweg te groot, daarom zijn deze bijdrages en links wel handig. Weet ik tenminste dat iemand hier deze al gekocht en gebruikt heeft, en of ze er al dan niet tevreden over zijn.

Keuze thuis bewaren of kluis is ook pertinent. Voorlopig slechts één relatief duur stuk in huis (afhankelijk van je referentiekader natuurlijk), maar alles bijeen geteld zou ik ze niet graag gestolen zien, dat spreekt.
Echter geen zin in geloop naar de bank, gaat bij ons kantoor ook enkel op afspraak…
Ik heb wel een diefstalverzekering, maar geloof dat de totale waarde van sierraden en cash op ±5k gecapt is.

2 likes

Ik had hier niet zoveel serieuze reacties op verwacht.

3 likes

afbeelding

Nochtans serieus probleem hoor. Zeker met lichte OCD :smiley:

Irreel toch dat je geen te grote kist mag kopen of je dreigt n veelvoud uit te geven om m te vullen :joy::joy::joy:

Wat n hobby he?

3 likes

Zojuist deze besteld:

Montre - Feibrand - FBWB-R24 https://www.amazon.nl/dp/B01N2TUOMD/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_4NRZDF1KNK397V8H4MG7?_encoding=UTF8&psc=1

2 likes

Gewoon voor je zelf bepalen hoeveel horloges wil je…. En aan de hand daarvan de box bestellen…

Maar beter te groot als te klein :blush:

2 likes

Zijn de vakjes niet te smal voor 40/42 duikers?. Verder wel een mooie doosje. :+1:

3 likes

Geen idee, als het niet past gaat ie gewoon retour.

2 likes

Ik heb het nu zo opgelost:

3 likes

Gewoon geen kist maar kastje! Jij wilt toch ook niet in een kistje gestopt worden?

7 likes

“hoe bepaal je het aantal vakjes” ?

Dat is toch gewoon een kwestie van de vakjes van links naar rechts tellen en vermenigvuldigen met het aantal rijen boven elkaar?

6 likes

Hoi allen, bedankt voor de vele antwoorden.
Ik heb een doos van 5 besteld bij Jef Bezos.

4 horloges, steeds 1 om de pols, en paar losse bandjes. DUSSS ik kan mezelf nu wijsmaken dat er nog wel 1 of 2 horloges bij kunnen

:ok_hand:t5:

2 likes