Ik heb bewust een kist gekocht met meer vakken dan horloges zodat ik m’n favoriete straps en stalen banden erbij kan doen; dan hoef ik niet telkens een bakje of mapje met alle straps er naast te leggen.
Verder heb ik ook de afspraak met mijzelf dat ik niet meer horloges mag hebben dan dat ik vrije vakken heb. Momenteel heb ik er wel meer en zal het overschot zeker nog in het blauw verschijnen.
Niet zo moeilijk doen over futiliteiten.
Koop gewoon wat je nu denkt dat goed is en als dat over een tijdje niet meer past bij je collectie dan verkoop je die kist en koop je een nieuwe.
Een horlogedoos zet je net zo makkelijk in het blauwe gedeelte als een horloge.
Ik vind dozen van 10 ideaal. Heb er met een lade onder waar dus ook straps in kunnen.
Let er wel op welk type van horloge je hebt.
Ik heb bv. veel zware ( brede ) Breitlings, en die kan ik bv. niet in de uiterste vakken links of rechts leggen, omdat het houten deksel er dan tegen aan schuurt, en zo beschadig je de doos. Die horloges komen ook iets “hoger” uit de doos dan anderen.
Mijn meeste dozen zijn van 10, uit MDF met een mooie wortelhouten print op.
Ooit es een nep lederen doos van 16 gekocht ( voor de minder dure horloges ) maar als die vol zit….is die haast niet te tillen
Zeer goede doos, daar niet van, maar 16 is een beetje veel denk ik.
Dit dus. En dan een aantal extra vakjes voor extra zooi.
Even voor de beeldvorming:
Ja, het is een gedrocht en er zullen ongetwijfeld grotere liefhebbers zijn van het merk
Edit:
Daarvoor had ik deze:
Op zich prima dingen. Zeker niet van echt hout zoals geadverteerd, maar best netjes. Alleen wat aan de krappe kant voor grotere horloges zoals een Protrek.
Ik heb een kistje van 6 voor mijn basis verzameling.
Een kistje van 10 voor de beaters/prul horloges.
Een watchwinder voor 1 horloge die 99% van de tijd leeg is.
Voor banden en gespen heb ik nog een los kistje. Ik wissel zelden van band, dus dat kistje staat ergens achter in de kast. Voor de horlogekisten hanteer ik “one in = one out”. 16 totaal is meer dan zat.
Ik heb een doosje voor drie. Dat is ook de max.
Hoewel ik GShocks met solar op een standaardje ernaast heb staan. Maargoed de grens op max drie (Gshock tel ik niet mee ) dat lukt
Ik heb ooit een kist gekocht voor 6 horloges, voor mij een mooi aantal omdat ik bij meer horloges de helft toch niet draag.
Later kwam ik tot het inzicht dat het misschien niet zo handig is om alles bij elkaar te bewaren, omdat je het eventuele inbrekers daar wel erg gemakkelijk mee maakt. Tegenwoordig heb ik er maximaal twee in huis (plus de shitters/side-collection uiteraard), op een kleine kilometer van mijn huis zit een goudwisselkantoor met kluisjes die zes dagen/week open is. Superhandig.