Help! ik ben verkocht op de Rikketik

U zult mij waarschijnlijk het liefst van het forum afgooien vanwege de vraag die ik hier stel.

Ik was afgelopen weekeinde op de Rikketik en zag daar een gouden zakhorloge wat omgebouwd was tot pols horloge, de verkoper kwam uit Finland en het was een Russisch horloge en ik moet zeggen het was kunstig en knap gedaan ik vond het werkelijk prachtig, de liefhebbers van zak horloges zullen hier waarschijnlijk van gruwen, ik echter was echt verkocht, waar zijn deze soort zak/pols horloges te koop is daar uberhaupt een markt voor, weet iemand iets laat dan horen aub
mvg

Lex

Lex!! als jij dat mooi vindt is daar toch niets mis mee? het is in ieder geval origineel…Je ziet dat wel vaker hoor, op t vintage deel hier is dat vlg mij niet heel ongewoon.

Grtz rob

Kweenie of je post meer past in vintage gedeelte, aangezien er niet vandaag de dag relatief wat minder zakhorloges gemaakt worden… en helemaal die omgebouwd worden tot polshorloge.

Maar om een moderne variant aan te halen: ik moet aan jouw vergelijking denken, telkens als ik de Panerai Radiomir zie. Hij is dan wel uitgebracht als een polshorloge, maar gezien de kast en het uurwerk, lijkt het op een zakhorloge met een bandje er omheen.
Van mijn opa heb ik de Rolex Oyster voorloper hiervan. Die is alleen een slag kleiner en heeft wired lugs die vastzitten aan de kast. Zit nu nog bij de bank in de kluis te wachten op een restauratie. Hij loopt namelijk helaas niet meer.

Vind het hele mooie klokjes, en zou persoonlijk wel interesse hebben in een Radiomir met een Panerai manufactuur automatisch uurwerk (incl. datum en sandwich dial).

– moved topic –