Help : Ik zoek een goede timegrapher / amplitudemeter (liefst Nederlandse zaken)

https://m.nl.aliexpress.com/item/4001112013309.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.728634dcIRzuE0&browser_id=23e9d7da10574d7bad27fffdb61e4e84&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=rg1egvifm2scavnw17a4852725418a6abba5144656&gclid=&imgsrc=ae01.alicdn.com%2Fkf%2FH69d1a2e748464685925186a41aa61c1ce.jpg_640x640Q90.jpg

Waarom per se binnen Nederland? Op ali ben je voor de helft klaar.

Die horloge maker bestelt hem ook van Ali en vraag dan het dubbele :man_shrugging:t2:

4 likes

Met een budget van 250 euro zul je het moeten doen met een chinees afregelapparaat.
Een professionele kost zelfs tweedehands nog serieus geld.

Op Ebay kopen en met paypal betalen is een veilige optie.

3 likes

Via Ali, betaal je vanaf 1 juli op alle aankopen (dus ook onder de €22), 21% BTW en PostNL handelingskosten + soms ook nog invoerrechten, als de spullen ook echt uit China verzonden worden.

1 like

Bij deze verkoper (Aliexpress) was ik zeer tevreden over de levertermijn, manier van inpakken en de werking:

2 likes

Je kan hem ook via Amazon.nl bestellen. Het apparaat komt dan wel uit China, maar geen invoer- en inklaringskosten en de mogelijkheid om binnen 24 dgn de koop ongedaan te maken

2 likes

https://www.amazon.nl/Timegrapher-Multifunctionele-Reparatie-Gereedschap-Mechanische/dp/B0829YV39D/ref=mp_s_a_1_1?dchild=1&keywords=timegrapher+1900&qid=1624817442&sprefix=timegrapher&sr=8-1

Verkocht door flowerforest (die maar 1 ster heeft, maar om hem even als voorbeeld te gebruiken), en verzonden door amazon. Dus deze ligt ergens al in een amazon magazijn in de EU, dus geen douane kosten ed.

1 like

Ik heb nog een nieuwe Weishi voor je, PB me maar.

4 likes

Altijd gaan voor de 1900 i.p.v. de 1000. Enorm verschil qua display-kwaliteit, aanschaf scheelt enkele tientjes. Display van de Weishi 1900 laat elke Witschi achter zich.

6 likes

Ik heb een aantal threads en wat informatie hier samengevoegd voor het overzicht

2 likes

Ik niet mar zou ook graag willen weten of iemand wel ervaring mee heeft. Scheelt weer wat ruimte op deze manier……

€ 136,70 40% Off | Professionele Timing Timegrapher Weishi No.1000 Multifunctionele Mechanisch Horloge Tester Voor Horlogeherstellers En Hobbyisten Horloge Gereedschap

Deze heb ik besteld. Vanuit Frankrijk dus geen extra verrassingen.

Ziet eruit alsof iemand iets geknutseld heeft en in een 3D geprinte behuizing heeft gedaan.

Op zich niks mis mee, maar hierdoor heb je weinig tot geen garantie of het werkt.

Fruugo is ook niet echt betrouwbaar weet ik toevallig

https://m.tomtop.com/p-e19715eu.html

Deze. Laatst besteld, snel in huis en niet duur. Goedkoper dan ome ali.

1 like

Dat heb ik in dat nieuwe draadje geplaatst @JoeyH @FV_ @Zirx en goedkoper op ebay !

Timegrapher opties, Timing App`s, Microfoons, en Zelfbouw Only - Techniek & Reviews - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

3 likes

@PeterLC Hoi Peter,

Je weet dat ik nog heel veel moet leren, nu heb ik jou advies opgevolgd om een Weishi 1900 te kopen. Nu heb ik zaterdag de Avenger GMT gekocht en heb die er even op gelegd. In alle standen mooi binnen de cosc norm. Maar nu lees ik al een paar keer dat de amplitude tussen de 260 en de 290 moet zijn, echter bij mijn Breitling is de amplitude tussen de 225 en 245. Moet ik mij daar zorgen om maken en terug naar de AD of valt dat wel mee. Amplitude heeft toch met de draaiing van de balans te maken.

Je weet dat ik je hoog heb zitten als horlogemaker, dus hoop dat je mij wijzer kan/wil maken. Op de beat error geeft hij 0.0 aan dus dat is netjes toch?

:point_up: Natuurlijk mogen andere horlogemakers/hobbyisten ook reageren, graag zelfs :smiley:

Is ie volledig opgewonden?

Lift angle is 51 en niet 52 zoals de weishi standaard. Als t de cal 32 breitling gmt is als ik t goed nazoeken.

Dank je Ruud voor de info :+1:, de lift angle had ik op 52 staan, het is idd het cal.32. Zaterdag opgewonden door de verkoper, toen om de pols dus of die dan helemaal opgewonden is weet ik eigenlijk niet. Zou hem natuurlijk nog wel 40 slagen extra kunnen geven, dat moet dan toch voldoende zijn? Maar begrijp dus, als het horloge aan al die voorwaarden voldoet hij dan een amplitude tussen de 260 en 290 moet hebben?

Hoi Ruud,

Wil je nog even bedanken voor de info die je over Breitling Avenger gaf, vandaag een aantal horloges getest op de timegrapher. Op 1 na allemaal prima, maar toen ik de Ocean testte zat hij 4 sec. boven de max cosc. Ik kwam dus uit tussen de 9 en 11 sec. in de plus de amplitude tikte net de 278 aan en de beat error is 0,3 daar kan ik wel mee leven, dus gelijk even mijn AD gebeld. Kan ik verdorie weer naar Den Haag, sturen ze hem op om hem af te regelen. Is toch belachelijk dat een AD geen timegrapher heeft, kunnen dus niet zelf testen. Nogmaals bedankt, anders had ik het niet geweten hoe of wat. Zelf zegt de AD, dit is niet goed gaan we opsturen, dus een tijdje kwijt, gelukkig heb ik nog een paar andere horloges :smile:.

Peter bedankt net de 1900 aangeschaft​:wink::+1:

1 like