Help! ik zoek het horloge van mijn stageverslag

Hallo forumleden,

Toen ik stage liep bij een bedrijf in Breda, van 1980 t /m 1981, heb ik het volgende horloge mogen repareren. Ik weet nog dat dit horloge ter reparatie was aangeboden door een juwelier uit Belgie. Dus voor onze Belse leden, zoek ook in Belgie a.u.b. ( Zie foto’s ) Naar dit horloge ben ik nog steeds opzoek. Ik heb toen in mijn stagetijd er een verslag over geschreven. Heb altijd gehoopt dat ik dit horloge nog eens een keer tegen zou komen, kon kopen, ruilen o.i.d. Tot op heden heb ik dit speciale horloge helaas nog niet in mijn bezit.

( Foto’s zelf gemaakt met de spiegelreflex camera van mijn broer. )

WIE KENT DIT HORLOGE OF WEET ER EEN TE KOOP?


MERK: LIP.


IETS VERDER ONTHULD.


VOORZIJDE UURWERK.


DUROWE 7525 / 1.


HEBELSCHIJF MET WIJZERS.


DETAIL OPNAME EXCENTRISCHE SCHIJVEN.


EXCENTRISCHE SCHIJVEN OP DE PLAATS VAN DE WIJZERS.

Wie meer over dit horloge weet, laat ff wat horen. Als je dit horloge ergens tegen komt laat het mij weten!

1 like

Aaii, heb ik net verkocht en kwam notabene van een belg af maar weet wel nog een Wittnauer, http://70s-watches.com/n_to_z/xwitt.html. Groeten Philipp

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je stageverslag, lijkt me eneorm interessant (ALS HET NIET IN HOOFDLETTERS GESCHREVEN IS TENMINSTE).

Hallo Philipp,

Dat horloge van Wittnauer lijkt er erg veel op, maar voor £ 2000,00 laat ik dit toch maar voorbij gaan. Zo’n bedrag vind ik ietwat aan de hoge kant.

Bedankt voor de tip, maar als je de “Lip” tegen komt, hou ik mij graag aanbevolen.

Henrik, wat bedoel jij met; “ALS HET NIET IN HOOFDLETTERS GESCHREVEN IS TENMINSTE”? Dit is mij niet helemaal duidelijk.

omdat als je met hoofdletters typt dit nogal schreeuwerig overkomt

Dat bedoelde ik, elk bericht is belangrijk en dringend, ook zonder HOOFDLETTERS :wink:

O.k, zal het niet meer doen!

Heerlijk toch, die frisse onschuld :D. Nu alleen nog de handtekening een beetje aanpassen… ;).

Gerwin

Hallo Gerwin,

Hoe bedoel je “mijn handtekening aanpassen”? Het Bulova stemvork horloge heb ik in mijn stagejaar gekocht. Maar ik beloof je dat wanneer ik het “Lip” horloge in mijn bezit heb, mijn handtekening aangepast wordt met dat horloge. O.K.?