HELP! Info gezocht!

hoi ,

we hebben een gouden horloge van mijn oma gekregen merk venuza
met een hand op windertje 17 jewels er in , dat staat op de wijzerplaat.

kent iemand dit merk ? en heeft iemand hier iets meer info over.

we zijn benieuwd

mvrgr joost


blijkbaar zijn er meer mensen op zoek naar info over dit merk,Joost
ik krijg via Google alleen maar nog meer vragen, over dit merk.
de verzamelwaarde is gering, bij verkoop waarschijnlijk niet meer als de goudwaarde.(die is wel hoog)

Groet, André

Ik heb een Venuza.

Het is het horloge van mijn opa geweest. Mijn kleine neefje van destijds 5 liep er mee te spelen. Heeft waarschijnlijk meer als 30 jaar niet gelopen aangezien mijn opa in 74 overleden is. Het horloge had ie al een tijdje dus deze moet van eind 60 begin 70 zijn

Wat ik over venuza weet: waarschijnlijk is het min of meer een plakmerk geweest en wellicht met een nederlands tintje.
Mijn venuza heeft namelijk een nederlandse dag aanduiding. Het uurwerk is vaak van Anton Rothschild.
Voor de rest ben ik er niets over aan de weet gekomen, google ook niet alleen nog meer vragen zoals Andre al aangaf.

bedankt voor jullie info,

natuurlijk hebben we ook gegoogled en met het zelfde resultaat.
de waarde maakt ons niet veel uit , het enige is dat het de moeite is om het uurwerk aan het lopen te laten krijgen, en te laten cleanen.

het scheelt trouwens wel dat het geen "merk "is , want we zaten al te twijfelen om hem te “pimpen” , uurwerk cleanen/ vervangen, en dan een zwarte wijzerplaat met gouden wijzers, het leek ons dan meer geschikt voor een jonger persoon om te dragen.