Help: Informatie over vintage Chopard

Hallo heren (en mogelijk dames!),

Jaren geleden heeft de oom van mijn vriendin een Chopard gevonden. Nu had de beste man gehoord dat ik wel wat van horloges afwist, dus vroeg hij mij of ik misschien wat meer over de Chopard kon vertellen.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze Chopard nog nooit heb gezien, maar ik wil wel mijn best doen hier wat over te weten te komen.

Dus: jullie hulp is gevraagd!

Dit is wat de man over het horloge weet:
Je ziet, het is een heel simpel uurwerkje. Er is maar één wijzer, voor de minuten neem ik aan. De uren worden via de draaiende wijzerplaat weergegeven.
Het werkt niet meer, overigens. Het knopje is er een keer uitgevallen. Op het knopje zit een robijnrood steentje, ook dat is beschadigd.
Het horloge weegt 48 gram, inclusief leren bandje. De doorsnede is 32 mm, de dikte is 7 mm.

Ik heb hier en daar mijn twijfels bij. Ik vind de achterkant erg slecht afgewerkt. Ook de steen in de kroon doet goedkoop aan. Maar goed, apart is het horloge wel.

Iemand van jullie die deze kent of meer weet?

1 like

Die moet even open, Jeroen. Uurwerk kan veel zeggen over het horloge.

Foto uploaden naar chopard? En hen vragen?

Ik ken het model niet en inderdaad lijkt het me het beste om hem te openen, maar eerlijk gezegd denk ik dat het een nep model betreft.

Mijn eerste indruk is dat het er niet Chopard waardig uitziet, maar zo te zien is het een horloge uit de jaren eind '80 begin '90, en uit die tijd zijn wel meer horloges van nu (en vroeger) gerenommeerde merken die er gewoon niet uitzien als iets wat bij het merk hoort. Zenith heeft ook horloges gemaakt waarvan je moet weten dat ze die maakten in die tijd (de grote quartz crisis tijd) en waar ze nu denk ik liever niet aan worden herinnerd. Het is in ieder geval in intrigerend horloge met een bijzondere tijdsaanduiding. Ik ben het er mee eens dat je het open moet maken om meer zekerheid te krijgen.

In eerste instantie leek het me ook een merkwaardig horloge en ook helemaal niet in de stijl zoals je van Chopard gewend bent. Met een beetje googelen vond ik echter dit Chopard dames horloge en dat heeft er toch wel wat van weg. Je zou het horloge echt open moeten maken om te zien wat het nou werkelijk is natuurlijk.

[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/12137_MAIN_1574_zpstgqgj4fl.jpg.html]

[/URL]

He Jeroen, heb je het horloge nog open kunnen maken?