De batterij van mijn Timex-Q-horloge was leeg, en ook al zou ik dat zelf moeten kunnen (je kan het batterijklepje met een muntje openmaken) wilde ik toch even het zekere voor het onzekere weten en ben ik naar de lokale juwelier gegaan in ons dorp. Ik ben namelijk notoir onhandig.
So far so good: het meisje achter de balie zat zo te prutsen met nagels van 5 cm. dat ik niet durfde te kijken en even een rondje door de winkel liep. Zo zat ze heel erg te prutsen met de rubber pakkingsring.
Toen ik weer bij haar kwam was ze klaar en was ze bezig âhet even op de goede tijd te zettenâ. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft, maar hij is stil blijven staan op vrijdag 12 dec. 3.15 en toen ze klaar was was het donderdag 10 dec. 17.00. Ik zei haar dat ik het op tijd zetten zelf wel even zou doen, bang als ik was dat ze de datum/tijd zou verzetten tussen 22.00 en 02.00.
Ik weet niet of ze dat nu goed gedaan heeft, maar het lijkt erop dat ze de wijzers âgewoonâ heel vaak teruggedraaid heeft.
Ik heb thuis even gecheckt: als ik de wijzers draai springen de datum/dag nog gewoon naar de volgende dag rond 12.00 en ook het snelverzet werkt nog. Ben ik er dan zonder kleerscheuren afgekomen of kan het zijn dat zij iets beschadigd heeft?
Dank jullie wel! Ik hoop maar dat ze de pakking wel juist teruggeplaatst heeft en/of âm niet beschadigd heeft want die kun je niet zo maar vervangen denk ik.
Omdat die wel de batterijtjes op voorraad hebben en het vaak geen raketwetenschap is. Voor dat tientje ga ik niet voor een veelvoud aan frustraties zelf lopen te klooien met een kwarts uurwerkje op batterijâŠ
ik heb al vele malen zelf een batterijtje vervangen,
doch heb ook eenmaal een uurwerk naar de bom geholpen,
ik moest een klepje verschuiven en raakte hierbij de weerstand die de spanning regelde,
kan gebeuren, moest dan een geheel nieuw binnenstuk bestellen,
maar ik blijf ze evengoed ze vervangen, leren door schade en schand noem ik dat.
Beter dan de band laten inkorten bij de sigarenboerâŠ
Maar ff serieus, ik heb ook een juwelier losgelaten op mijn Omega SMP300m voor een batterij wissel, ze hadden daar gewoon een horloge maker in dienst die het voor mij tussen wat service beurten in heeft gedaan, ook gelijk een druk test gedaan. Je moet alleen niet naar de Lucardi oid denk ik.
breek me de bek niet open, juwelier is de laatste plek waar je met je horloge heen moet gaan.
Ik heb er laatst 5 weggebracht en 2 werkend terug gekregen de rest hadden ze vernachelt.
Gooi liever je horloge weg dan naar een juewlier te gaan.
Ik zou er sowieso niet mee gaan douchen of zwemmen eerlijk gezegd. Voor je eigen gemoedstoestand zou ik eens langsgaan bij een horlogemaker. Die kan voor je checken of de pakking goedzit en een druktest uitvoeren.