Help keuzes!

Ik heb nu 3200 euro gespaard. Ik heb twee horloges in mijn hoofd die ik beide wel iets vind hebben. Een zwarte tudor pelagos met het inhouse uurwerk of de omega aqua terra. Wat ik mooi vind aan de tudor is gewoon het model en de kwaliteit prijs verhouding ik heb het idee dat je veel horloge krijgt voor het geld. De omega vind ik iets hebben omdat ie tijdloos is en je hem overal wel bij kan dragen. Is er iemand die zijn ervaring met een van de horloges wil vertellen, en of het met mijn budget haalbaar is.

@Maxvorst

Je hebt 3200 duizend Euro gespaard… dat is een hoop geld. Ik denk wel dat je ze alle twee voor het budget kunt kopen. Ik denk dat je een complete juwelierszaak voor dat geld kunt leegkopen.

7 likes

Ik bedoel niet nieuwe maar via een grijze handelaar of een jong gebruikt horloge

Laat maar ik zie het al​:joy::joy::joy:

1 like

:sunglasses: bericht aangepast zie ik.

Om mis verstanden te voorkomen wel zo handig lijkt mij😂

Reken op 20% korting op nieuw via de grijze handel. Tweedehands betekent veel zoeken en geduld hebben.

Pelagos 100%! Vind de snowflake hands echt prachtig. De omega aqua terra vind ik persoonlijk een beetje boring.

SNou, eerste en belangrijkste tip: gewoon passen en dan valt het kwartje.

Van de AT weet ik uit eigen ervaring dat er erg veel diepte in de dial/markers zit, en goede lumen. Serieus mooi horloge, en een die werkelijk anders is dan andere horloges. De Pelagos ken ik helaas niet.

Overigens vind ik de combo zwart-groen die je aandraagt niet de mooiste, maar dat is persoonlijk.

2 likes

Ben fan van Omega maar bij de keuze tusse deze twee zou ik voor de Tudor gaan!

Ik denk dat je die pelagos snel zat bent.
Ondanks de geweldige clasp.
De Omega is wat minder uitgesproken maar heeft
een veeeel langere houdbaarheidsdatum :wink:

Ik zou dan wel voor Pablo’s versie gaan.

Precies dat denk ik nou ook

Ik heb zelf een AT GMT en ofschoon het een zeer ingetogen horloge is valt het gewoon op hoeveel mensen naar het ding zitten te loeren. Eigenlijk veel meer dan bij mijn meer opvallende Omega’s, zoals de Speedmaster MK2.

Die pelagos is zo waanzinnig goed afleesbaar, dat schreeuwt echt aan je pols.
Maar okay het is een tool diver.

Wat zou een reele prijs zijn voor de omega at op de tweedehands markt

Bij William Wien staan er een paar “zgan”. Even op de site kijken. Is grijze handelaar.

Er zijn hier betere Omega (prijs) experts dan ik dus dat laat ik graag aan deze heren over.

Wat ik kan zien zo 2500-3250 voor de laatste serie met 8900 uurwerken. Titanium/gedeeltelijk goud zijn (soms veel)duurder.

Nieuw is advies plm 5000, bij een grijze handelaar zo met -20% verkrijgbaar

Deze twee modellen hebben behoorlijk wat overeenkomsten maar nog meer verschillen, kijk maar eens naar bezel, lugs en kast.

Eerst maar eens gaan passen zou ik zeggen.

De Pelagos heb ik gehad en is fantastisch. Enige reden dat die is ingeruild is dat 42 mm. voor mij toch net te groot was.

Grt. Marco