Help, keuzestress. 😁

Ik merk dat je nog nooit een langer gesprek hebt gevoerd met iemand die in een dictatuur opgegroeid is. :slight_smile:

Maar goed, terug naar de horloges… Het ene land produceert met name jatwerk, het andere land produceert heel erg naar aanvoelende kronen en bezels op ontwerpen die, tja, weliswaar niet gejat zijn.

Ik zou beide niet doen al leefden ze in het meest democratische paradijs op aarde.

Ben ik nou de enige die van de Swatch groep veel liever dit zou kopen, voor een slordige 810 Euro?

Zelfde techniek, beter ontwerp, goede prijs. En met 38mm geschikt voor

5 likes

Wat is smal :slightly_smiling_face:?

Heeft een reden hè.
Iedere horlogeverzamelaar hoort lid te zijn van de ‘Wobbely Crown Crew’… :wink:

1 like

Klopt. Kritiek op die kroon is onwetendheid. :slightly_smiling_face:

Verder klopt het natuurlijk dat het goedkope horloges zijn. Ze pretenderen ook niet anders, gelukkig. Maar qua value for money? Moeilijk te verslaan. Misschien inderdaad dan

Al weet ik niet voor hoeveel die nu gaan, nieuw. :smile:

2 likes

Je kunt alle redenen verzinnen die je wilt, het blijven in mijn optiek echt verschrikkelijke bakken. Bovendien, dat de kroon wobbelt en niet precies aanvoelt is irritant, maar overkomelijk. Dat de kroon in veel gevallen vast roest omdat hij van inferieur staal gemaakt kan zijn (niet alle kronen van alle Amphibia’s zijn RVS) is wat mij betreft een doodzonde. En van die rationalisatie van die kroon wordt de bezel ook niet minder afgrijselijk.

Nee. Net zo min als iedere horlogeverzamelaar een G-shock hoort te hebben, of een SKX, of wat dan ook. Brrrr.

Ja da’s wel een dingetje inderdaad.

Wàt een onzin zeg

Heb je gezien hoeveel soorten bezels er zijn?
En voor een tientje of twee heb je een andere…
Totaal non-argument weer.

4 likes

Een Vostok is altijd goed, al helemaal voor de prijs :ok_hand: dus ik zeg doen, en dan weer lekker sparen voor iets anders. En ben je klaar met de Vostok, dan verkoop je hem weer en leg je dat bedrag bij iets nieuws.

5 likes

Dit is een gruwelijk overdreven veralgemening gebaseerd op wat schijnt één slechte batch kronen ooit te zijn, ergens in een mistig verleden, die, mits langdurig in zout water ondergedompeld en niét afgespoeld, corrosieproblemen had. Concrete details moeilijk te verifiëren aangezien blijkbaar niemand er écht eentje vast gehad heeft van die serie. “Veel gevallen” is complete quatsch van intergalactische proporties.

Ik zou ook een boom kunnen opzetten over hoe alle Franse automerken skere reut zijn omdat mijn velg die 6mm eivormig was volgens de garage “binnen de specs” was, maar kom, even intellectueel eerlijk zijn. :slightly_smiling_face:

TL;DR: tuurlijk, een horloge van 100 euro winkelprijs heeft niet de QC van een exemplaar van 10 keer zoveel. Ja, een probleem is altijd mogelijk. Ja, Japanse horloges zijn kwalitatief beter afgewerkt, maar die schurken ook maar nipt tegen die prijsklasse aan. Nee, de kans dat je problemen hebt is miniem en dat kunnen de talloze Vostok eigenaars hier bevestigen. Al de rest is FUD. :slightly_smiling_face:

7 likes

Ik zou gewoon die vostok uit het blauw doen.
Mijn (biased) mening :sweat_smile:

1 like

https://www.reddit.com/r/vostok/comments/jevva8/zissou_rusty_crown_within_first_few_months/

https://www.watchuseek.com/threads/new-amphibia-corrosion.5138585/

Ja, joh, ik verzin dingen vaak, en roep ze dan zonder enig vooronderzoek of enige bron voor m’n bewering.

Maar goed, heel Reddit en WUS staan vol met dat soort verhalen van die roestige meuk. Dat jij toevallig een RVS kroon hebt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat. :slight_smile:

Je hebt het over de inlay. Ik heb het over het schurende gevoel van metaal wat gewoon over metaal schraapt als je die goedkope meuk probeert te verdraaien. Daar kun je alle inlays van de wereld voor kopen, maar het gevoel is niet minder skeer. Zo slecht. Bah.

Zoals gezegd, het hele internet staat vol met roestende Russische rammelbakken.

Ik beveel ze niet aan. Ook niet voor zes tientjes. Dan koop ik liever een F91W of Casio Duro.

Kom op, als je moest kiezen tussen een Japanse of Russische auto nam je toch ook die tweedehands Hi-Lux? :rofl:

1 like

@LVA en @Fate_Amenable_To_Change: lieve forum-mede-leden, please “Let’s just agree to disagree.” :grinning:

N.B. : this message was brought to you by The Ministry of Silly Walks … :wink:

2 likes

Rustaagh… we mogen het dan niet eens zijn over Russische horloges, maar all in good sport.

Dan weet @None tenminste dat er verschillende opvattingen over die horloges zijn. Uiteindelijk is het zijn keuze. En ja, ik heb een Amphibia gekocht, gehad en gedragen, en ja, ze doen wat er op de verpakking staat. Dus uiteindelijk is het een smaakzaak, waarbij @LVA’s smaak duidelijk een andere is dan de mijne.

Prima verder.@LVA’s smaak en de mijne overlappen weer op andere fronten.

4 likes

Friction zie je wel vaker. Casios hebben dat ook.

Vostoks zijn prima, al is het niet mijn voorkeur. Beter boctok dan een plagiani.

3 likes

Automaat, on a budget … Citizen heeft veel mooi betaalbaar spul!

2 likes

Daar is vrijwel iedereen hier het over eens, geloof ik.

2 likes

Ik zou voor de Vostok gaan, ben zelf een tevreden eigenaar van een 170964

2 likes

Tjsa mechanisch, zeker wat het gevoel aan de kroon betreft, bij datum (snel) wissel bijvoorbeeld, zijn mijn oude caliber 600 Omega’s superieur aan mijn Vostoks.
Maar wil ze beide niet missen.

Vostoks zijn niet echt mooi, maar heel erg authentiek en het is geinig hoe met minimaal budget zo’n degelijk duikertje is ontworpen.
Geven ze mij een wat ongemakkelijk gevoel tegenwoordig, ja dat wel. Maar ja, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Ook met andere artikelen uit andere regimes.

Eens!
Kwaliteits controle van Vostok is de laatste jaren trouwens wel wat minder geworden. Maar problemen zijn steeds netjes opgelost. Zowel door leverantier als door hulp via dit forum.

Heb er toch wel een 15 gehad, nu nog 6.

32e68119-dbe4-49a1-8e28-9dcc83ecaca1

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

Nog geen roestige kroon gehad. :thinking:
Ik waardeer ze ook omdat je er probleemloos mee kunt motorrijden bijv. En je er niet zo zuinig op hoeft te zijn. (Wat ik stiekum toch wel ben, maar dat ben ik op al mijn spullen. :grin:)

1 like

Ik ben stiekem erg benieuwd naar wat voor privéproblemen het kwijtraken van een duiker en een Victorinox veroorzaken.

Wauw, heel fijn alle reacties en suggesties. Resultaat is alleen nog meer keuzes hahahahah.

Ik even serieus zoeken naar info over Vostok omdat het wel heel prettig is om het budget van de Hamilton te gebruiken voor de Omega of toch iets anders. De Tag Heuer die voorgesteld werd is ook echt prachtig. Wat is dit eigenlijk ook een rotsite :rofl::rofl::rofl:

Zo klinkt het idd erg interessant maar de werkelijkheid is best saai. De duiker in een hotel laten liggen en de
Victorinox is tijdens een verhuizing zoek geraakt. Daarna kwam een nare periode die te maken had met de scheiding maar heeft niks met horloges te maken.

1 like