Help, keuzestress. 😁

Vandaag gemeten. 17,5 cm

Excuses voor mijn misplaatst gevoel voor humor

Vostok forever, en anders een Pagani.

1 like

Geen probleem hoor. Vond het wel grappig. Helaas zit er geen grappig verhaal aan vast, dat zou wel leuk zijn geweest. :rofl:

1 like

Ohh dat is niet smal hoor!
Ik heb 17cm pols en de Speedmaster Date (40mm) kan prima :ok_hand:t3:. Wellicht is dat ook nog een leuke optie voor je? Veel Speedmaster voor je geld, automaat en een betrouwbaar Valjoux uurwerk die ook nog eens makkelijk(er) te servicen is.

3 likes

Is wel erg mooi :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Zeker niet klein. Het kan zijn dat je een vrij ronde pols hebt, maar de kans is groot dat de 42mm kast gewoon past. Zeker met de nieuw stalen band.

18cm pols.

1 like

Deze staat heel mooi om de pols. Ik moet echt gaan passen geloof ik.

1 like

Bedankt allen, voor de adviezen en suggesties. De keuze is gemaakt, voor een deel dan. :grin:
Gisteren de Vostok gekocht en als het goed is komt deze over een paar dagen binnen. Eindelijk weer iets om de pols.

Nu moet ik nog een keuze maken voor het volgende horloge. Gelukkig kan ik daar nog even voor gaan sparen en door de Hamilton niet te kopen, is er al een leuk begin.

Nogmaal, bedankt voor de input.

9 likes

Leuk toch :+1:t4: Daarna zie je wel weer verder.

:fire::100:

1 like

KNACC :ok_hand:

Ik heb Vostoks en een volbloed Chinese Merkur, beiden uit onsmakelijke dictaturen.

Chris kan echt niet tegen Vostoks en ik vind zijn mening altijd hout snijden maar dit is wel een beetje overdreven (maar dat doet ie natuurlijk ook met opzet)

Gewoon kopen, kost je de kop niet. Ze zijn wat grof en lomp soms maar tenminste een beetje origineel, 100% inhouse onderdelen en uurwerk, onverwoestbaar en geen service nodig.

Lees je in hoe ze ontworpen zijn en je gaat ze nog meer waarderen.

Oh sh.t overheen gelezen, leuk!

Geeft niks hoor. Ben echt benieuwd naar de Vostok. Wil er alleen wel een stalen band op.
Horloge is opgestuurd, wachten duurt lang zeg. :rofl:

1 like

Gewoon voor iets kiezen wat niet iedereen al gekozen heeft, zoals een Fortis :wink:

1 like

Veel te veel voor een Vostok, die zijn af fabriek (Meranom, of nog beter, Vostokinc) echt stukken goedkoper te krijgen.

Ik heb er zelf 6 of 7 gehad en die had ik pas gekocht nadat ik me had ingelezen, geen zorgen. En dat ze, vanwege Zwitsers patentrecht als ik het goed heb onthouden, zelf het wiel hebben moeten uitvinden en hoe ze dat gedaan hebben is natuurlijk een mooi verhaal. Ja, ze zijn best geinig, maar de wijzers zijn altijd te kort, de gloeimassa dooft na 5 minuten, de duikringen draaien al als je ernaar kijkt, de kleuren op wp en lunette/duikring matchen altijd nèt niet, de stalen banden zijn harentrekkers, de datum kent nog steeds geen snelverzet, de gangreserve en de nauwkeurigheid zijn zeer middelmatig. Dan is de gein voor mij er op een gegeven moment wel vanaf. (Eentje, de Amphibia 120512, had ik bij nader inzien niet moeten verkopen, maar soit)

1 like

Tja, ik weet ook niet wat ik ervan kan verwachten. Wordt mijn 4e horloge ooit en eerste automaat. Ben echt benieuwd.

1 like

Dit model zoals die is met glazen achterzijde,
zwarte bezel, natoband en blauwe seconde wijzer is niet het model wat je voor 8 tientjes koopt…

1 like

'nuff said, plaatjes erbij…

6 likes