Help! King/Grand Seiko 45-7001 of 4520-8000 (of toch 4420-9000)

Das een mooie. Zo heb ik er nog 1 te koop zien staan. Zeldzame vogel!

Enkele opmerkingen:

  1. Kamil (Lapinist) doet eerst aan microwelding (materiaal toevoegen) voordat hij terug schijnbaar (ik moet het nog meemaken) de originele vorm en afwerking herstelt door polieren. Een heel ander proces dus!
  2. als je een goeie kast vindt, heb je hem niet nodig, kan je gelijk liggen staren en kwijlen:

  1. Tussen de KS die jij hier toont en de twee GS’en… Sorry Koekoek, maar die laatste winnen, 45KS is de top van de top, maar de 4520-8000 en 4420-9000 zijn gewoon iets topper.

  2. Van je keuzes is de 4420-9000 (44GS) ongetwijfeld de spectaculairste horloge. Laatste ontwikkeling in een lange bloedlijn King Seiko “vingeroefeningen” van Taro Tanaka, het is de OG grammar of design watch. Met 38 mm de grootste vintage Grand Seiko referentie. Voelt als een monument aan de pols, terwijl de 45, mooi en scherp als hij is, met 36mm net iets “dagdagelijker” is…

44GS naast zijn directe (ontwerpmatig zowel als binnenwerk) voorganger 4420-9990 King Seiko Chronometer:

  1. Een 44GS in “topstaat” voor een prijs die lager is dan een sbgw047… Misschien bestaat het nog ergens maar je gaat een grote dosis “mazzel” moeten hebben :slight_smile: 45’s zijn (tot nu toe) nog toegankelijker.

Succes hoor!

5 likes

Het is praktisch dezelfde kast maar dan met extra details/lijnenspel.

Ah ok. Dat klinkt al een stuk genuanceerder dan “Ontwerptechnisch stukken interessanter dan zo’n GS” :wink:

ik zou niet kunnen kiezen, ik vindt ze alle drie :star_struck:

Hear hear!

Niets mis met je LM, integendeel. Sterk ondergewaardeerd zoals een heleboel vintage Seikos.
Maar toch een vaagje: heb je al een een 44GS irl gezien, vastgehouden, opgewonden

1 like

Kijk je niet in het verkoopdeel van het forum? :sweat_smile::wink: Zijn ook zeldzame modellen die je in Japan niet tegen zult komen. Alleen voor de internationale markt.

Het microwelding is vooral voor butsen of weg gesleten materiaal of randen. Niet de hele kast wordt gemicroweld en er wordt dus wel degelijk materiaal weg gehaald en dat kan ook subtiel invloed hebben op de vormen/lijnen.

Uiteraard jouw mening. Ik zou zelf voor de KS gaan in ieder geval. Ik hecht niet zo super veel waarde aan de grade van het uurwerk in deze.

Ik zie 1 lijn aan de zijkant van de kast minder. Maar als je naar de lugs kijkt van de GS kasten hebben die toch heel veel meer details en lijnen.

1 like

Soo! Vette terugkeer van de KS! Op naar de 100 stemmers!

@bAAx is me gek aan het maken met prachtige foto’s van de 44GS… pfff wat mooi…

1 like

45-7001 gekocht.

Zal hem hetzelfde rondje laten maken (kast/uurwerk) als Mathias… ben benieuwd!

5 likes

Omg ben ik de enige die dit ziet?

:scream:

9 likes

Super goed zeg!! :joy::joy::joy:

1 like

:+1: :joy:

Deze is uiteindelijk nooit verzonden…

Inmiddels deze op de kop getikt… komt nog een topic over.

8 likes

Ik heb net ook mijn eerste vintage GS gekocht de 4522-8000

7 likes

Ziet er goed uit! :ok_hand:

1 like

Ziet er erg strak uit hoor, benieuwd naar je NA topic!

Mooi exemplaar! Wat zit er op de bezel tussen 6 en 7? Schaduw?

Schaduw inderdaad. Ik zie dat jij ook een mooie Seiko sluiting eraan hebt.
Is het bandje ook Seiko?
Prachtige vondst hoor!
Van Ebay?

1 like

Japan. Vervolgens beurt in België (volgens @bAAx bij dé man die dat het beste kan), dan naar Kamil, bandje en gesp van de SBGW047 via Magi (aka de Japanse Spanjaard).

Lang proces alles bij elkaar.

1 like