HELP! Kroon verloren van de Cartier Vermeil Ronde van mijn vrouw

HELP

Beste allemaal,

De kroon van de Cartier Vermeil Ronde van mijn vrouw is helaas stuk gegaan, hoe en waar … ze heeft geen idee. Kroon is zoek (hele huis al ondersteboven gehaald maar niks meer gevonden)!

Iemand enig idee waar, wie en of dit fatsoenlijk opgelost kan worden?

Betreft een Cartier Vermeil Ronde 30 millimeter.
Heb een aantal foto’s bijgevoegd, foto zonder :crown: is die van mijn vrouw!

1 like

@horloge24 is volgens mij Cartier gecertificeerd.

2 likes

Is de kroon afgebroken van de stift, of alleen losgekomen - da’s ook een ding. Via Cartier gaat dit flink geld kosten want die zullen je waarschijnlijk ook een full service aansmeren. Dit soort kronen is, verguld (en uiteraard niet origineel) dan weliswaar, wel te krijgen via bijvoorbeeld CousinsUK.

Als bovengenoemde André je zou kunnen helpen hiermee, scheelt dat hoogstwaarschijnlijk een hoop geld t.o.v. een dealer. En dan heb je een echte kroon. :ok_hand:

2 likes

Heb al gekeken in de stofzuiger?
Meestal wordt zoiets klein in huis opgezogen tijdens het zuigen.

2 likes

Ja … helemaal uitgeplozen maar helaas

1 like

Aha? Ik ben ook al eventjes op zoek naar een kroon + stift van zo’n exemplaar… :thinking:

Al het licht uit in je huis en met een zaklamp of de flashlight van je telefoon aan de vloer afstruinen. Hou het licht zo vlak mogelijk gelijk aan de vloer. Kleine voorwerpen zullen dan een schaduw afgeven. Vooral handig als je een heel klein schroefje of in dit geval een kroon kwijt bent.

Kan ook gebeurd zijn met aankleden of met jas aantrekken dus dan weet ik niet waar je zou moeten zoeken.

1 like

Kan ook onderweg ergens gebeurd zijn vrees ik. En mocht je hem vinden, je schroeft hem er toch niet zelf even weer terug op. Ik zou André een berichtje sturen, zet hij hem er voor je op, doet waarschijnlijk minimaal ook al je pakkingen; heb je weer een solide horloge. Het gaat sowieso honderden euro’s kosten all-in, that’s life.

Het ziet er een geval uit zoals ik op de bank liggen heb nu. De constructie van die stem+kroon is niet veel soeps, en de kroon is hier ook los afgescheurd. Dunne holle schroefdraad, of zo lijkt het toch afgaande op wat er te zien is. De kroon vinden zou waarschijnlijk niet veel geholpen hebben.

1 like

Ik had laatst hier een IWC Ingenieur - kwarts - met een gebarsten gouden schroefkroon. Werkte allemaal nog net. Ben je ook mooi klaar mee…