Help, leuk dameshorloge gezocht

Hallo mede-HF-ers,

Ik wil mijn vrouw een aardig horloge cadeau doen. Ze draagt nooit een horloge, heeft geen horloges en hoeft niet perse een horloge. Echter, na het nodige aandringen, manipulatieve suggesties en het zien van leuke horloges bij andere dames, is het moment dan eindelijk daar: ze wil een horloge! Een prima geschenk voor haar aankomende veertigste verjaardag! Maar qua smaak is ze erg precies: absoluut niet tuttig/oubollig (vintage wordt lastig), liefst goud(kleurig), minimalistisch (geen chrono, fluted bezel, day/date complicaties etc) en een voorkeur voor een witte/champagne/parelmoer wijzerplaat. Als voorbeeld geeft ze zelf het volgende model van Rosefield:

Op zich een hartstikke leuk horloge, maar ik zou als donateur van het geheel graag iets meer kwaliteit, eigenheid en “haut-horlogerie” willen toepassen. Kunnen jullie suggesties doen voor een soortgelijk - of heeeel anders, maar ook leuk - dameshorloge in de prijsklasse 500 - 1000 euro?

Naar welke merken zou ik kunnen uitkijken?

Benieuwd naar jullie suggesties, merci!

Manfred

1 like

Ik zag deze Tissots bij Jomashop in de sale:

tissot-lady-heart-powermatic-80-mother-of-pearl-dial-ladies-watch-t0502073701704

tissot-t-classic-ballade-automatic-mother-of-pearl-dial-ladies-watch-t108.208.26.117.00

tissot-ballade-automatic-chronometer-white-mother-of-pearl-dial-ladies-watch-t108.208.22.117.01

Alledrie rond de 300euro meen ik. Leuke deals lijkt me. Die ene met de sparing in de wijzerplaat vond ik wel leuk voor mijn vrouw. Ze heeft al een meer zakelijk model, dus wat speelser mag. Alleen draagt ze alleen nog maar haar smartwatch eigenlijk… Als ik ernaar kijk ga ik weer twijfelen :grimacing:

Begint goed :grimacing:

nog beter….

weet je heel zeker dat ze dat zelf wil? En niet voor jou? :thinking: zo ja:

Nomos lijkt wel op het voorbeeld :slight_smile: wel bovenkant van budget maar moet te doen zijn.

10 likes

Heb mijn vrouw deze cadeau gedaan, iets boven budget maar een beetje korting is wel te krijgen bij een goede AD

2 likes

Hahaha, touche, maar ze staat er nu echt voor open en is inmiddels degene die mij bestookt met suggesties :slight_smile: en, ja, ik wil zelf ook gewoon dat ze een horloge heeft, al is het maar dat ze dan medeplichtig is aan de verslaving en dan minder commentaar op mij kan hebben :innocent:

En Nomos is een perfecte suggestie inderdaad. Thanks!

3 likes

Dank voor de suggesties, maar dit gaat ze te onrustig/tuttig/opsmukkerig vinden. Die middelste zou zonder die grove bezel en datum in de buurt komen

1 like

Dit is een Nomos Orion 33 Duo. Toevallig aan mijn vrouw voor haar 40ste verjaardag gegeven :slight_smile:

Wijzerplaat is iets minder wit dan het plaatje doet vermoeden:

1 like

Mooi! Goeie tip. Longines heeft inderdaad een aantal mooie dames-lijnen. Ga ik me in verdiepen. Dank

2 likes

Leuke dames omega op marktplaats ≥ Vintage Omega Seamaster ref. 566087 dameshorloge 27mm. 1970 — Horloges | Dames — Marktplaats

1 like

Nope, sorry, te vintage/gedateerd (in haar ogen) vooral door de kastvorm en niet fris genoeg, oa wegens de donkere dial. Maar dank voor de tip. M.

Winner winner :chicken: dinner

2 likes

Tankvorm oke? Of is dat te klassiek? Goudkleurige Seiko-tank is dan een mooie optie.

Voorkeur voor rond. Ik heb zelf een vintage tankje gehad, en dat vond ze een - ik citeer - “verschrikkelijk ouwelullenhorloge”. Dus denk niet dat een vierkante Seiko gaat werken. Maar zeker een goeie suggestie, zou eerder iets voor mezelf zijn :slight_smile:

Ik hoor het al: een Nomos kopen.

Eerste wat bij me opkwam is: Wat heb je voor jezelf op 't oog?
Meestal een directe aanleiding ook iets voor ‘haar’ te willen kopen … :joy:

PS Ik zou ook voor de/een NOMOS gaan! Gewoon simpel, draagbaar en héél fraai. Doen. Verder is het natuurlijk echt een smaakdingetje, dus neem haar mee naar de juwelier en laat haar zelf kiezen. Pak het leuk in en geef het op haar verjaardag als ware het jouw idee.

2 likes

Alsjeblieft:

1 like

Kijk es bij rado… ceramisch, klein, diamantjes. Maar niet leuk voor jezelf…

1 like

Ja, ja, ja, flink boven budget. Maar hear me out!
Als je nou echt nog een keer wat leuks wil kopen voor jezelf, dan koop je ook echt wat leuks voor haar. Daarnaast laat je daarmee zien dat haar liefde je heel veel waard is. En deze kun je ook gerust zelf 'ns dragen, als zij 'm niet draagt. Drie vliegen in een klap! :grin:

Kwaliteit, klasse, goede maat (36mm), merk met mooie heritage, 56 uur PR, 100m WR. Nou ja, ik kan nog wel even doorgaan. Ik zou het wel weten. Als mijn vrouw niet uitsluitend haar Apple Watch zou willen dragen.

5 likes

Die is inderdaad erg tof!

1 like

Hier spreekt ervaring, hahaha. Goeie tips. Heb net voorzichtig Nomos gepitched - ben namelijk zelf al een tijdje verliefd op de Orion 38 met gouden markers en blauwe wijzers - maar de meeste modellen vindt ze toch net té minimalistisch en niet vrouwelijk/chique genoeg… :man_shrugging:t2:

1 like