Help Longines kapot

Ja, dat is een hoop geld. Betwijfel of het echt de moeite waard is. Natuurlijk ziet het nieuwe uurwerk er wel prachtig uit. Helemaal netjes en schoon.

@Drees

Ik zie net deze https://www.ebay.com/itm/Longines-Genuine-Material-Part-220-4th-Wheel-for-Longines-Cal-27M/381505119251?hash=item58d37a2413:g:ahkAAOSw~otWeDTc
Afgaand op het nummer dat @PeterLC noemde zou hem dat moeten zijn.
Maar ik zou de verkoper om een foto van het rad vragen (een foto van het zakje helpt niet echt verder als je mij vraagt :stuck_out_tongue_winking_eye: ) en door je horlogemaker laten controleren.
En meteen vragen hoeveel verzenden naar NL kost.

2 likes

De moeite waard is maar een begrip wat wil je met een horloge geld verdienen ? doe er dan zo min mogelijk aan. Heb je een klik met een horloge of een binding dan zijn de kosten niet zo belangrijk.

Het is maar net wat je belangrijk vind ik zelf geef elk horloge wat ik koop een repaso ,nakijken schoonmaken en kleine reparaties worden gedaan, dan heb ik een horloge wat goed werkt en als ik het verkoop een goed gevoel, over de kwaliteit van het horloge. maar dat betekend ook dat ik er financieel soms wat bij inschiet maar ik heb wel wat moois om de pols.

3 likes

Ik heb het onderdeel helaas ook niet liggen.

Mvg,

1 like

Idd dat zou m kunnen zijn zou idd fff om een foto van het rad vragen.

Goed gevonden :+1: ik ga maandag meteen naar mijn horlogemaker of hij het kan controleren.
Heel fijn dat iedereen hier zo behulpzaam is.

1 like

Wat ik het horloge waard vind om op te knappen is hoogstwaarschijnlijk meer dan de waarde zelf. Er zit nu al een nieuwe originele veer in en alles is volledig gereviseerd op dit onderdeel na.
Gelukkig heb ik het horloge goedkoop kunnen scoren.

1 like

Tja, daar kan ik wel wat op zeggen.
A.
Als volgt, eerst is het richten van de as, welnu dat zou wel kunnen, maar dan moet de as eerst worden ontlaten. Dus het materiaal moet zachter worden om het iets te kunnen richten.
Dat is een minuscuul werkje en moet voorzichtig worden gedaan, maar is zeker mogelijk.

B
Wat natuurlijk ook kan is als volgt, in dit topic heb ik nog niet gelezen dat het onderdeel ook wel eens uit een ander horloge kan komen en wel uit een Wittnauer, dat is een Amerikaans bedrijf die de importeur was van Longines in die jaren. Wittnauer kasten werden gemaakt in de USA en de uurwerken kwamen uit Zwitserland,
Heel veel van die vintage Wittnauer horloges waren dan ook uitgerust met een Longines uurwerk.

In mijn optiek zou ik het eerst proberen met het richten van de secondewijzer as.
Nu is de as immers onbruikbaar, dus is er niets te verliezen.
Ik hoor het wel.
dixi

2 likes

Dankjewel, dat zijn 2 bruikbare tips. Vooral de eerste anders was het waarschijnlijk fout gegaan.
Op wittnauer was ik nog niet gekomen, terwijl dat zo voor de hand liggend is.
Alvast bedankt voor de info.

Oh ja , paste dat uurwerk dat ik geleverd heb trouwens?

2 likes

Ik ga voor je kijken. Omdat ik zelf Longines verzamel heb ik ook veel uurwerken en NOS onderdelen liggen.

2 likes

Dat zou ik super vinden. Ik sta echt versteld hoe goed ik hier geholpen word. Ben blij als het horloge weer in oude glorie wordt hersteld. Natuurlijk ziet het er niet meer nieuw uit en zijn er mooiere exemplaren te vinden. Maar ik vind dat een vintage horloge best wat ouderdom sporen mag hebben.
Alvast bedankt voor het zoeken :+1:

1 like