Dit. Echt heel erg dit. Je moet héél veel horloges om je pols hebben gehad wil je dit zonder passen kunnen inschatten. En zelfs dan kan je de x-factor bijna onmogelijk voelen.
Volgens mij zijn deze beide plaatjes bovendien renders. Die zullen altijd de meest perfecte weergave van het horloge zijn. Kijk eerst maar eens op C24 hoe ze eruit zien met magere belichting en onder rare hoeken. Dat doe ik tenminste, om een beter gevoel te krijgen.
Als ik tussen deze 2 zou moeten kiezen zou ik de Tissot pakken, prijs kwaliteit verhouding is gewoon een stuk beter.
FC is naar mijn mening vaak te duur voor wat je krijgt (bijvoorbeeld bij de quartz modellen gebruiken ze vaak wat goedkopere ISA of Ronda uurwerken) maar voordeel is wel dat je ze vaak kunt vinden met flink wat korting.
Zou even ruim de tijd nemen om Chrono24 en dit forum af te struimen om toch datgene te vinden wat je werkelijk zoekt. Dat kan echt wel een jaar duren voor je ertegenaan loopt maar zo een zoektocht is ook leuk. Heb je de Hamilton Jazzmaster, Bulova aerojet skeleton, Oris Artelier skeleton en waarschijnlijk budget overschreidend de monolithic collectie van FC
Beide horloges zijn van gerespecteerde huizen en kwalitatief gewoon goed. Daarnaast overal te koop zonder wachtlijsten. Ga ze gewoon proberen en passen in de winkel is mijn idee.
Welk model je kiest is subjectief, dat kan je gelukkig alleen zelf beslissen. Succes!
Ik heb op de Tissot gestemd, omdat het sportieve uiterlijk naar mijn idee beter past bij een chrono.
De FC ziet er fraai uit, maar ik knap af op horloges met Romeinse cijfers. Die horen volgens mij op een grote antieke klok (staand horloge) met slinger en gewichten.
TIP: kijk eens bij Steinhart. Die hebben kwalitatief uitstekende horloges tegen scherpe prijzen.