Help me kiezen voor een toekomstige NA, ik heb geen idee welke ik moet nemen

Ik ben weer toe aan een NA. Dit keer een chronograph. Nu heb ik een supermooie Frederique Constant gezien. Maar heb geen idee van de kwaliteit van dit merk. Wat zeggen jullie, deze of toch voor veilig gaan en een Tissot doen.

2 likes
  • Tissot
  • FC

0 stemmers

1 like

Als je nog geen horloge hebt gekocht is het ook geen NA topic. Ik heb de titel even aangepast.

Frederique Constant heeft nooit slechte horloges gemaakt, maar ze zijn nu onderdeel van Citizen, dus dat zit qua kwaliteit en techniek wel snor. Ik ervaar een FC niet als onveiliger dan een Tissot.

Ik vind de FC overigens wel veel mooier.

@Pauwelix heeft al even een poll gemaakt, dus je zit gebeiteld. :slight_smile:

4 likes

Thanks @Pauwelix

1 like

Wachten tot je wel weet wat je wilt.

9 likes

Van de twee die je noemt vind ik de FC het mooiste. Kwaliteit van FC vond ik toen ik er een had gewoon goed, denk wel vergelijkbaar met Tissot maar als ik zometeen uitgescholden word weet je dat dat niet klopt.

Maar wellicht zou je nog even door kunnen kijken. Eventueel kan je een wensenlijstje en budget geven zodat je wat suggesties van forumleden en een onvermijdelijke “doorsparen voor een Rolex” opmerking kan krijgen

Succes!

1 like

Ik heb de prc200 al 15 jaar op leer. Krijg toch altijd wel complimenten van mensen. In het echt leuker dan op deze foto en ik denk ook zeker leuker op leer.

Moet zowieso een chronograph zijn en max 1500.

1 like

Van deze twee toch de Tissot. Met FC heb je, volgens mij een kwaliteitshorloge en deze ziet er chic uit. Maar voor mij zou ie te formeel zijn (hey, je vraagt om meningen! :wink:) en ik haat Romeinse cijfers op een wijzerplaat. Daarnaast (mijn vader heeft 'm in het zwart) ziet de Tissot er in het echt een stuk beter uit dan op dit plaatje. Gewoon een mooi horloge, dat heel breed inzetbaar is.

2 likes

Beide prima horloges. Ik vind de Tissot wat stoerder. De FC oogt chique. Die doe je dan minder gemakkelijk om je pols, lijkt mij.

Als ik naar de gehele uitlijning van het ontwerp kijk vindt ik de fc toch echt stukken beter (vanaf het plaatje)
De subdials zijn te groot, datum er tussen geknutseld, merknaam erop gepropt, type naam plaatsing… Dan is de fc een lust voor het oog als je over de Romeinse cijfers heen kan zetten :grin:

ik vind de FC van de twee modellen wat minder als chrono overkomen, de Tissot oogt meer als een chrono, wat sportiever zeg maar. Maar dit is zo op eerste gezicht en heb mij niet verdiept in de details maar dat ga jij waarschijnlijk uitgebreid doen.

De FC vind ik persoonlijk een stukje subtieler. Ben geen kenner van de techniek dus daar kan ik niet veel van zeggen. Uiteindelijk is het jouw smaak en jouw keuze. Om je verder aan het twijfelen te brengen…Hamilton heeft misschien ook wel iets moois voor je in de collectiek

De FC oogt rustiger!

De FC is heel mooi maar probeer hier wel wat wat korting op de krijgen als je niet verwacht hem nooit weg te doen.

FC is qua waardevastheid verchrikkelijk.
Denk aan 40/50% afschrijven zodra je de winkel uit loopt, als je hem ĂĽberhaupt verkocht krijgt

Normaal gesproken maakt dit niks uit maar veel mensen op het forum verkopen vaak ook hun horloges weer voor want anders.

Een andere optie is je budget ietsje oprekken en een Nivada nemen

Dit is de handopwinder, er is ook een automaat maar die wordt iets duurder

Ook met witte wijzerplaat te krijgen mocht je dit willen

2 likes

Dat je ze gewoon eerst even moet gaan passen (mits ze ergens in de winkel liggen).
9 van de 10 horloges vallen in het echie zwaar tegen. Vind ik tenminste.

8 likes

:point_up_2:
Dit dus, op plaatjes wauw :heart_eyes: in het echt veel kleiner en weinig details

1 like

Nu kan het aan de bewoording liggen, maar “Ik ben toe aan een NA” komt op mij haast over alsof je per se iets nieuws wil, ongeacht wat het is. Dit komt mij erg bekend voor, maar ik zou mijzelf iets meer tijd gunnen voor tot aanschaf over te gaan. :slight_smile:

Let wel, dat is zoals het op mij overkomt, misschien is dat helemaal niet het geval. Ikzelf zou qua looks voor de FC gaan, maar de waardevermindering is wel een dingetje.

1 like

Nee, dat is niet zozeer het geval. Maar had mezelf, nadat ik een paar maanden geleden een zware open hart operatie heb gehad, een horloge beloofd. En ja, het zou hoe toepasselijk ook een open heart horloge worden. Maar ik kan eigenlijk niks baar mijn smaak vinden.

2 likes