Help me out! Bulova Watertite..

Lieve vintage-liefhebbers,

Ondergetekende heeft last van liefdesverdriet en wel hierom: het eerste vintage horloge waar ik echt op slag verliefd op ben geworden, is inmiddels praktisch onvindbaar.

Afgelopen weken was ik wat aan het scrollen op Catawiki. Ik weet het; het kan een mijnenveld zijn daar met al die rip-offs, frankenwatches en ga zo maar door. Mijn risico, mijn probleem dacht ik!
Tot ik op een gegeven moment een Bulova Watertite tegen kwam. Op slag verliefd, echt waar! Alleen voordat ik goed en wel uitgezocht had wat voor horloge het was, welk uurwerk, of de verkoper legit was en ga zo maar door, was de veiling afgelopen. KAK!

Nu doe ik een beroep op de kennis van de vintage kenners en liefhebbers om mij in de juiste richting te helpen. Ik kan het horloge namelijk nergens anders meer vinden.
Ik vermoed dat deze Watertite ergens uit de jaren 50 komt, maar meer weet ik er niet van.
Onderstaande foto is het horloge wat mijn hart gestolen heeft.

Wie o wie helpt mij aan een zoekrichting zodat ik mijn gebroken hart kan helen? Is onderstaand horloge misschien niet origineel? Is het een frankenwatch met het neefje Seabee? Help me out! :smiley:

2 likes

Heb je een foto van de deksel ?

Betrouwbaar spul hoor, Bulova !

1 like

beste optie, plaatjes kijken :slight_smile:

https://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=vintage+bulova&LH_PrefLoc=2&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=vintage+bulova&_sacat=0

lijkt me wel een Franken, wijzers kloppen niet, met de extra streep op de urenwijzer en de kroon zou in het jaarbeeld (kijken naar de hoe de lugs zijn zou ik zeggen v.a 1965 tot eind 60 toe de vierkantte kasten kwamen) platter of met een bolletje moeten zijn. dit type kroon hoort meer bij de iets verzonken kroon / kast.
veel succes!

1 like

Nee heb ik helaas niet. Alleen deze foto :frowning:

Haha ja plaatjes kijken doe ik al uren!
Maar thanks voor de tip, het zou idd zomaar een Franken kunnen zijn. Ik dacht namelijk dat syringe wijzers meer bij dit jaarbeeld hoorde?

1 like

Ik dacht syringe bij Bulova tussen 40 en 50 en vanaf 70 ongeveer merendeels straight. Maar zover reikt mijn exacte kennis ook weer niet :wink:
Wat me opviel aan het plaatje was de “dagger” stijl voor de minuten en de relatief rechte uren wijzer met dat extra puntje er in. lijkt op een caravelle mix
Weet je nog welke info er verder in de advertentie stond? automaat of handwind, geschat jaar etc?

Hier kun je je vraag ook uitzetten :
www.mybulova.com

1 like

https://www.mybulova.com/search-bulova-watches?term_node_tid_depth%5B%5D=283&date_filter%5Bmin%5D%5Byear%5D=&date_filter%5Bmax%5D%5Byear%5D=&field_watch_gender_value_many_to_one=All&field_case_shape_value_many_to_one=All&field_mov_jewels_value_many_to_one=All&field_mov_model_value=&field_mov_sn_value=&field_case_sn_value=&field_case_manufacturer_value_many_to_one%5B%5D=Bulova&watch_comments=&watch_add_info=&field_watch_variant_value=

Bedankt voor het meedenken mannen! Ik hem 'm inderdaad gevonden op mybulova.com. Blijkt een Watertite uit 1952 te zijn. Kroon en minuutwijzer lijken vervangen. Verder komt het haast 1-op-1 overeen. Nu ik weet welk jaar en welk caliber, kom ik al een heel stuk verder! Muchos gracias!

3 likes

De nada

2 likes