Help! MeisterSinger crash

Nog niet zo lang ben ik eigenaar van deze MeisterSinger Scrypto 38mm automaat. Ik heb hem zelfs van een zeer vriendelijk forumlid overgenomen. Ik ben erg gesteld op het horloge en geniet er bijna elke dag van. Totdat ik vorige week opeens gerinkel uit de kast horen komen. Tot mijn schrik is de rotor losgekomen van zijn lager (zie foto). Ik heb het horloge gelijk stil gelegd en weet nu niet precies wat ik het beste kan doen. Aangezien er geen garantie meer op het horloge zit kan ik hem waarschijnlijk niet terugsturen naar MeisterSInger.

Heeft iemand tips of voorstel hoe ik de reparatie het beste aan kan pakken?

Wil je het zelf doen of laten doen?

Dat is zeer jammer :cry:

Er zijn genoeg goede horloge makers te vinden , ik verwacht dat er ervaren forumleden je de juiste kant op zullen sturen.
Goede ervaringen die ik gelezen heb betreffen Jan Ubels. Hopelijk een goede tip.
Alvast succes ermee , ik hoop dat de kosten mee zullen vallen

Als het niet erg ingewikkeld is wil ik zelf wel een poging wagen. Alleen kan dit niet inschatten, misschien iemand anders?

van Baal in Nijmegen is AD voor Meistersinger, daar zou je heen kunnen gaan voor reparatie.

1 like

Toevallig ga ik vandaag mijn ouders bezoeken in Nijmegen, tnx:)

Auw! Ik zou er niet zelf aan beginnen en lekker wegbrengen.

Gewoon laten rotor opnieuw vastzetten door iemand die er verstand van heeft. En als een Meistersinger hackt zou ik de kroon uittrekken zodat ie niet meer kan verder lopen. Ik denk niet dat het kaliber hierdoor veel schade opgelopen zal hebben. Ik :thumbsup: voor je dat alles snel goedkomt.

Tja.

Een MeisterSinger met 3 wijzers , en dan ook nog een automaat?:flushed:
Dat kan ook niet goed gaan…:slight_smile:️:wink:

Lekker naar een AD brengen. Dat moet dan maar. Geerlings in Bussum heeft een horlogemaker ’ in huis '. Met beetje geluk hoeven ze hem dan niet op te sturen…