Help met bird of paradise mod

Deze mod is langer dan 4 jaar geleden door mosterwatches.nl in elkaar gezet. Sindsdien eigenlijk nooit netjes gelopen. Heb een jaar(?) Geleden op rikketik de horloge weer aan dezelfde persoon afgegeven. Helaas weer met het zelfde probleem. Ik ga er voor het gemak van uit dat het niet aan hem ligt dat de horloge niet werkt maar omdat ik de horloge zo mooi vind voor in het weekend, wil ik em toch proberen te laten repareren. Wie kan helpen met een adres waar dat kan?

Nieuw uurwerk erin is wat mij betreft ook geen probleem.

1 like

Nieuw uurwerkje erin?

Of, goedkoper, een NH uurwerkje.

Klaar.

Ik vind beide prima maar ik weet niet of de derde keer het resultaat anders gaan zijn.

Waar staat nh voor trouwens?

Noord Holland ?
Geintje…
Je kan Seiko Nederland vragen voor een nieuw uurwerk.

Vind die NH35 en 36 en de respectivelijke seiko uurwerken echt vreselijk om aan te werken, die mening wordt volgens mij ook door veel horlogemakers gedeeld.

Ik zou hem vervangen voor een seiko uurwerk of NH, maar één die specifiek op de rotor aangeeft made in Japan. Ik heb sterk vermoeden dat er ook mindere kwaliteit vanuit China afkomstig is namelijk.

Denk dat je dit uurwerk bedoeld of niet: 16.65€ 70% OFF|Japan Echte Nh36a Automatische Beweging Witte Dag Datum 3:00 Kroon Op 3.0/3.8 Uur 24 Juwelen Nh36 4r36a Gemodificeerde Horlogeonderdelen| | - AliExpress

Goed adres die dit wil plaatsen? Dichterbij Rotterdam is beter….

Ik zou niet via Ali kopen eigenlijk. Leuk zo goedkoop maar als je chinese kloon krijgt ofzo dan zit je met zelfde geouwehoer. Zou zorgen dat je er 1 vind met Japan op de rotor gestanst, die komen uit Japan namelijk. https://calibercorner.com/seiko-caliber-nh36/

Waar zou je dat kunnen vinden behalve bij een surrogaat of Seiko zelf?

Goede vraag, ik zat even bij Cousins te kijken maar op hun foto’s staat geen Japan op de rotor of Malaysia dus dat is vreemd, dit terwijl zij wel gewoon hun uurwerken verkopen.

Origineel seiko 4r36 kan je daar evt ook kopen voor 78 pond excl BTW en verzenden. Let wel op dat je de juiste besteld ivm kroon positie.

Edit: ik zie op je wijzerplaat 7s26 staan weet je zeker dat je niet die er in hebt zitten? Verschil is het met de hand kunnen opwinden en volgens mij zijn ze wel 1 op 1 verwisselbaar.

Zoek eens het “show je mod” of “show je Seiko mod” (iets in die trant) topic op, en opper het daar eens. Zitten voldoende gasten die een uurwerk kunnen vervangen, en ook weten waar ze zo’n NH uurwerk kunnen scoren. Of ze dat dan voor jou willen doen, dát kan ik niet zeggen, maar je zal niet de eerste zijn.

1 like

Gewoon een NH36 van AliExpress erin.
Niks mis mee. Ook niet fake zoals sommigen vermoeden.

En deze kerel levert goeie kwaliteit en zou je vast kunnen helpen👇

@Mipnick

4 likes

Heb nu contact met @Mipnick bedankt voor de hulp!

2 likes

NH36a uurwerkje gekocht bij Ali. Zwikje opgestuurd naar @Mipnick en paar dagen later een werkende horloge terug gekregen. Ik kan eindelijk mijn zomerhorloge dragen zoals het ooit bedoeld was. :partying_face:

9 likes