Help mij een shark diver te kiezen!

Nou hier is ie dan. Hij valt inderdaad groot uit. De 45mm was zeker te groot en de 40mm was misschien ook goed of zelfs beter geweest. Die was alleen niet meer in de 42mm Limited Edition te krijgen en dan krijg je er gelijk een lelijk datum veld bij. Op videos zag ik dat het horloge geleverd werd met een koker maar er zat een ‘watch roll’ bij. Prima :slight_smile:

Ik vind het bandje erbij erg mooi maar daarmee wordt ie wel erg grof. Nu draag ik hem met rubberen band en dat bevalt me beter. Had ik niet verwacht. Nu overweeg ik een Hirsch Extreme erbij te nemen…

1 like

Hoe is de kwaliteit en afwerking van de kast?

Nou ik ben er tevreden mee. Het is niet suuuuper complex met verschilende soorten finising oid. Maar het is solide gedaan zonder noemenswaardige minpunten voor mij. Ik wilde deze vooral om het bonkige stoere karakter en daar voldoet het aan! :wink:

Enige twijfel is het formaat…

1 like

Enige tijd later ben ik nog steeds heel tevreden met de Shark Diver. Het is enkel met het originele metalen bandje dat het geheel nogal grof/log wordt. Als je het design mooi vindt is het gewoon een top klok. De limited edition haaien erbij maken het echt af voor mij.

Uiteindelijk draag ik nu met een alternatief rubberen bandje van Borealis. Deze zijn veel zachter en comfortabeler dan de originele die erbij zitten.

Ik ben nog op zoek naar een dik zwart leren bandje met een ‘vintage’ look voor m’n Shark Diver. Tips zijn welkom.

2 likes

Ik ben geen liefhebber v aluminium bezel inserts vanwege krassen.

Ik vind de LE ook erg mooi en ben sowieso wel fan van een grijze/metaalkleurige bezel als alternatief voor het standaard zwart.
Gezien de grofheid van de SD en mijn slanke polsen, zou ik sowieso voor de 38mm gaan.

Trouwens, op die foto waar de 40mm naast de 38mm ligt, lijkt eigenlijk vooral de lug-to-lug afstand wat groter bij de 40mm, maar de dial lijkt nauwelijks groter. :man_shrugging: