Help mij een shark diver te kiezen!

Vanaf morgen komt er i.v.m. chinees nieuwjaar een aanbieding van 15% op de Helson site. Nu ben ik van plan om misschien een Shark Diver aan te schaffen. Ze zien er zo robuust uit als een tank en hebben een aantal aspecten waar ik fan van ben:

• 300/500 meter waterbestendig
  • Screwed springbars (als dat de term is :thinking:)
  • brede lugs
  • relatief dun
  • betaalbaar

Maar ik kan niet kiezen tussen twee van de modellen, namelijk:

afbeelding

Dit is een special edition van de 38 mm shark diver. titanium, geen datum en een Miyota 9015.

Of de:

Dit is de 40mm stalen variant met datum. Deze heeft een aluminium bezel en een ETA 2824.

Ik heb een 18 cm pols dus ik kan de (groot uitvallende) 40mm wel hebben. Ik wilde eerst graag een ETA maar op zich kan ik daar wel van af stappen want ik heb geen slechte ervaringen met een Miyota. de 38mm is iets dunner met 11,5 cm t.o.v. 12 en zou iets beter onder een lange mouw of manchet kunnen vallen. Aan de andere kant krast titanium wel sneller dan staal, maar hier heb ik nog geen ervaring mee opgedaan.

Aan beide horloges zitten voor- en nadelen en ik kan niet kiezen! :sweat: Dus, Wat zouden jullie kiezen en waarom?

• Helson Shark Diver 38mm titanium
  • Helson Shark Diver 40mm SS

0 stemmers

2 likes

Absoluut de 38 Limited Edition: mooiere maat, mooiere uitvoerig én titanium.

1 like

Het eerste wat ik denk is; de wijzerplaat en wijzers van de bovenste moeten in de onderste.

Want dan heb je geen

en

1 like

Een mooi klusje voor jou dus. :sunglasses:

2 likes

Nee.

2 likes

Wat Ide zegt, plus dat ik de bezel van de 40mm een regelrechte afknapper vind. bedrukking is veel te vet.

1 like

ze hebben wel een grey dial variant van de 40mm in staal, alleen heeft die wel een datum:
afbeelding

1 like

De eerste. Dan heb je nog wat aparts.
De tweede heeft een datum die je niet ziet, en is sowieso een mix van alles en nog wat.

1 like

Van de plaats van dat datumvenster krijg ik echt jeuk in mijn achterhoofd :tired_face:

1 like

:joy:

1 like

Haha, ik zit met eenzelfde dilemma (zie ook mijn topic in Gezocht)! Laat me maar weten wat het wordt :slight_smile:

1 like

de eerste vanwege titanium en de bijzondere dial.

1 like

Right. Geen speld meer tussen te krijgen.
De TiTaTovenaar versie.

2 likes

Dit is een van de weinige afbeeldingen die ik kon vinden waar de 40 en 38 naast elkaar liggen! Misschien heb je er wat aan. Neig je al een kant op?

2 likes

Ik wil ook al lang een Shark Diver maar weet niet welke maat bij mij past. Lastig kiezen. Ze zeggen dat de Shark Diver groot valt.

Ik heb zelf ook grote 45mm klokken maar ik neem steeds vaker kleinere modellen zelf neig ik naar de 42mm.

Ik heb trouwens een Seiko Sakurai. Kan iemand een Shark Diver naast een samurai laten zien? Hoe verhouden die zich?

Dat datum veld is echt lelijk. Geld overigens ook voor die gegraveerde? plaat in de titanium.

Ok, na heel veel twijfelen over kleur en formaat heb ik nu maar gewoon een zwarte 42mm Shark Diver Limited Edition besteld!!!

2 likes

Ik ben benieuwd naar de foto’s!

Ja heb inmiddels vertrouwen over de kleur en hoop dat ie niet te groot uitvalt. Pics volgen!