Zeker de Omega
Voor mij zou het absoluut de Omega worden als ik tussen deze drie mocht kiezen.
Ik heb ze allemaal in de collectie (gehad). Tenminste …. varianten van de door jou genoemde klokjes. De Rolex Precision siert inmiddels de collectie van een ander gewaardeerd HF-lid en vriend.
Ik ben redelijk klassiek ingesteld met een voorkeur voor vintage. Vandaar dat ik heb gekozen voor de 29 mm Cartier Santos Carré two tone. Deze heeft mijn lichte voorkeur ten opzichte van mijn 36 mm Aqua Terra 2504.50.
De Cartier is (hoewel een pilot watch) een stuk dressier dan de Omega. De AT is een echte GADA watch. Meer een daily beater.
Dus het is ook net wat je zoekt en hoe je hem wil gaan dragen.
Heb de poll niet ingevuld omdat ik gewoon niet kan kiezen tussen de Omega en de Cartier. Zijn beide erg mooi en bieden daarbij ook afwisseling.
Met de Omega heb je naast je Seamaster een donkere plaat, maar met de Cartier eens iets totaal anders.
Oftewel, met één van beiden (of allebei?) kan je niet fout gaan
De omega is het meest allround in mijn ogen vanwege de stalen band en de redelijk neutrale wijzerplaat (en naar ik aanneem ook het meest waterdicht?). Maar ik vind de Cartier de tofste van de drie.
Btw doe je je huidige omega weg of zoek je er iets naast? Als dat laatste het geval is zou ik sowieso niet voor de Rolex gaan want die lijkt het meest op wat je al hebt.
De Omega vind ik t mooist. Bovendien relatief n jong model, waardoor ik meer vertrouwen heb ik bv WR.
Maar als t n quartz is haak ik af en zou m’n voorkeur naar de Rolex gaan.
Dankjewel voor de input. Gewaardeerd!