Help mij met mijn eerste automaat.

ga kijken of ik dat kaliber kan vinden in mijn prijsklasse. tnx

Ja, weet je, mijn motto is: “Keep it simple!”. Dus, als je iets echt goeds wil, maar er is een beperkt budget: Squale. Is budget wat minder een ding, maar wil je gewoon een heel goed en gaaf horloge, voor een reële prijs: (TAG) Heuer.

About that home screen | Product Hunt

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Helder verhaal, dat wel :sweat_smile:

Nieuw ga je ook wel leuke dingen vinden voor jouw budget (Citizen Tsuyosa bijvoorbeeld) maar persoonlijk zou ik toch een gebruikt horloge zoeken, hier in het blauwe gedeelte zijn altijd wel leuke dingen te vinden voor elk budget.

Een SARB033, of heb je die al niet meer voor 350 euro…?

1 like

Dat was in 2007 wel nog het geval, nu vragen ze soms zelf voor gebruikte 800 euro of meer

Ze hebben op dit moment 36,5mm field watches / fliegers en 38mm skin-duikertjes van 12 a 12.4mm dikte. Allemaal van onder de 350 Euro list.

Allemaal met een bomb proof 4R3x uurwerk er in.

Orient en Citizen bieden ook horloges voor onder de 350 ballen die een automaat aan boord hebben.

  • Bambino voor een dresswatch
  • Kamasu, Fugu, NY00040 voor een duikertje

Je komt bij de Japanners uit, wat @Plees ook al aangaf.

Niet doen. Is een hommage-fabriek die nog geen eigen design konden maken al hing hun leven er vanaf.

Pas op, meerdere Hamilton’s gehad (khaki, pilot, navy) en altijd weg gedaan wegens bizar slechte AR coating (lees: geen AR coating) op de saffiertjes, waardoor het glinsterende spiegels werden.

Ik heb Hamilton hoog zitten, maar pas op, er kunnen bepaalde quirks aan zitten. En ze schrijven af als een dolle, en tot slot:

gaat je niet lukken, nieuw. Ik moest erg goed zoeken wilde ik een Khaki field 38 vinden voor 420 Euro, via Chrono besteld uit Tsjechië, maar op dit moment vind ik ze alleen vanaf 530 Euro inclusief verschepen.

Ik heb bewust niks over Khaki’s gezegd omwille van het gestelde budget.

Je kunt die Kinetic ook gewoon verpatsen. :slight_smile: Leg je de opbrengst bij je budget, en heb je per definitie geen 3 Seiko’s.

Een Kinetic is niet zo geschikt voor een verzameling van veel horloges. Als je hem helemaal leeg laat lopen omdat je hem te weinig draagt is dat slecht voor de capacitor, dus als je veel horloges gaat kopen moet je hem regelmatig blijven dragen of toch verpatsen.

De Zwitserse horloge-industrie is in mijn optiek overgewaardeerd. Zelf heb ik m’n uiterste best gedaan om weinig met Zwitsers te maken te hebben. Ik heb weliswaar vier Hamilton’s versleten in m’n tijd, maar dat is omdat dat van oorsprong een mooi Amerikaans merk was alvorens het onder de Swatch groep terecht kwam.

Specifiek goedkopere horloges uit de Swatch groep lijden er onder dat ze veel te kleine uurwerken in veel te grote kasten prakken. Waar dingen bij de Japanse merken qua verhouding gewoon kloppen, staan de datums bij entry level Tissot en Certina vaak veel, veel te ver naar binnen toe.

Foto ter illustratie:

Kijk. M’n eigen ex, de Hamilton Navy. Zie dat datumvenster daar eens plompverloren naast die drie staan. Dat kan gewoon niet. Prachtig horloge verder, mooi van kwaliteit, goeie wijzers, mooi uurwerk, maar wel 800 ballen in de aanschaf en dan nog niet mooi geproportioneerd.

4 likes

Dit was mijn eerste, seiko presage blue moon

1 like

presage blijft een mooie serie.

1 like

Lees nu pas dat je niet nog een Seiko wil, maar m.i. wel de winnaar in het voorgestlde prijssegment

En gelijk heeft ie!
Ontopic: seiko is meh probeer de Zwitserse tegenhanger Tissot!

2 likes

Wat hij zegt!:wink::grin:

1 like

Laatste werd 650 voor gevraagd volgens mij.

Oef, bizar! Ik heb zowel de 033 als de 035 nieuw voor veel minder gekocht.

Kijk ook eens naar de Timex Giorgio Galli S1

2 likes

Niet mijn intentie om het topic te kapen, is het dan niet mogelijk er een anders glas in te laten zetten? Maar wellicht mis ik iets. :slight_smile:

@Dyrt, ik raad je een Seiko SNSX073 aan; je krijgt er geen spijt van: een

horloge voor het leven.

Een Seiko 5 SNXS73 dus, @Dyrt (correctie). :star_struck: -->> zie link boven

Op mp staat een nieuwe Seiko Presage SRPJ13J1 voor € 345,— is dat wat voor jou?

Jazeker wel. Er zit bijvoorbeeld een prima glazenboer in Sittard. Horlogeglazen vervangen is mogelijk. Maar als het horloge an sich al 200 Euro boven TS’ budget is, en hij moet voor 100 ballen een ander glas laten plaatsen… Tja. Dan liever een Smiths PRS-29 als je er eentje kunt scoren.

1 like