Help mij zoeken achter een mooie band voor mijn vintage seamaster

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een mooie lederen band voor mijn seamaster. Ik heb ook een omega clasp tot mijn beschikking, maar vind hier niet echt veel bandjes voor. Suggesties voor banden met of zonder deze clasp zijn dus zeker welkom (18 mm).

Wat is het bijzondere aan die clasp dan?

Neem aan dat je een gesp bedoelt? Heeft ie een rare maat of?

Het is dit soort model. Deze zijn bij mijn weten bedoeld voor een band zonder “ringels” (weet de officiele term niet :stuck_out_tongue:)
Suggesties voor banden dat niet gebruik maken van deze clasp zijn zeker welkom

Kijk hier eens:

https://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-h1453-Fuer-Omega.html

Wellicht Ko of slls een bandje op maat laten maken. Dat zijn de forum banden makers op het forum.

1 like

Dit zijn inderdaad banden die zouden passen!
Heeft u ervaring met deze banden? of heeft u suggesties?

Ik weet niet hoe duur dit is? Ik ben momenteel nog wat mijn stijl in banden aan het zoeken en zat te denken voor banden rond max 50 euro

Past prima binnen je budget. Leuk horloge ook!

Zeker.

Afhankelijk van het leer dat je kiest. Je vouwsluiting lijkt me trouwens nieuwer? Ik gebruik zelf eigenlijk altijd alleen gespjes.

Bij Ko kan je ook vragen of hij toevallig nog een Omega gesp over heeft.
Ik heb er ooit twee van hem overgenomen. Polished en brushed.

Ko is een aanrader met jou budget, heb zelf meerdere banden voor de Omega met vouwsluiting door Ko laten maken, passen en dragen allen perfect.

en waar kan ik deze bereiken? of heb je een site dan ik eens kan rond snuisteren?

Ik zou die clasp lekker laten voor wat het is. Zo’n vintage horloge vraagt om een band met een mooie taper, dus een veel smallere gesp dan de lugwijdte. En daar is die clasp veel te breed voor.

2 likes

en heb je een voorstel van wat er mooi zou bij passen? heb namelijk niet veel ervaring met banden (zeker nier voor bij vintage)

Een plat zwart (of bruin) leren bandje. Zelf ben ik fan van platte banden.

Vintage taper is voor de meeste europese horloges is 18 naar 16, of 18 naar 14.
18 naar 16 is het meest toegankelijk. De meeste moderne horlogebandjes zijn ook die maat. 16mm gespje is daarom makkelijk te switchen.

en zelf geen voorkeuren van webshops of bepaalde specifieke banden waar je zeer tevreden van bent?

PB naar @Ko-Banden

Ik vind dat soort modellen juist heel mooi op een vintage Omega stalen band.

Zelf ben ik wel fan van bijvoorbeeld de painswick van Watchgecko. Verzending is wel vrij prijzig, zeker sinds de brexit