Gisteravond zat ik zo als gewoonlijk weer met de bezel te spelen en opeens draaide hij niet meer. Ik kan mij niet herinneren of ik iets hoorde, maar hij stopte volledig met draaien. Klote…
Mn aquis is altijd brandschoon gebleven en ook nooit de zee in geweest (nog niet tenminste ) Die avond heb ik hem toch maar even nog extra schoon gemaakt met warm water en zeep. Geen succes verder. Nadat ik met een flosdraad bezig ben geweest, kon ik hem met vier vingers toch weer heel iets draaien. Misschien was het niet heel slim, want ik moest erg veel kracht zetten. Na nog een paar keer bezig te zijn geweest met flosdraad, draait de bezel toch weer redelijk. Soms blijft hij wel hangen op een bepaalde positie. Ook zit er op de twaalf uurs positie een dood punt. Tussen 11 en 1 klikt de bezel niet en kan je hem naar voor en achter bewegen
Wat kan dit zijn en waar moet ik zijn om hem te laten repareren?
Idd even bezel wippen, zelf of laten doen.
Elke horloge hobby fix bob kan dit voor je doen.
Veertje stuk, brok uitgedroogd huidvet oid zorgt ervoor dat jij je rondje niet meer soepel draaien kan.
De SOL is nog geen 3 jaar oud, dus ervan uitgaande dat hij gekocht is bij een dealer en de garantie verlengd is kan je ervan uitgaan dat ‘is nog in de garantieperiode zit