Hallo horlogevrienden,
Ik heb sinds kort een Seiko Atlas waar ik enorm blij mee ben!
Alleen zit de bezel goed vast. Hij wil wel ronddraaien maar het gaat erg moeilijk.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Alvast dank!
Groet,
Repko
Hallo horlogevrienden,
Ik heb sinds kort een Seiko Atlas waar ik enorm blij mee ben!
Groet,
Repko
Ben geen expert, maar als t door vuil komt, misschien nachtje in warm water leggen en daarna in warm water ronddraaien?
Kruipolie
Seikolie ?
Neem 'm gewoon is mee onder de douche. het is tenslotte een duiker.
Kan ook een gebroken bezel veer zijn.
99% van de tijd ligt het bij seiko aan de pakking of vuil
Dat is 198%
Met een Compressor schoon blazen .
Als je die niet hebt loop je effe een garagewerkplaats in ofzo … lui helpen je wel .
Volproppen met wd40 en dat dan weer uitblazen .
Done .
Dubro of Dreft, beetje insoppen, draaien en uitspoelen.
Om in het vervolg helemaal niet meer te draaien. Op de bezelpakking zit ook siliconen 500,000cs van Seiko als ik me goed herinner.
De belangrijkste vraag is hoe handig ben? Kan je zelf de bezel verwijderen, zo ja dan de bezel eraf halen pakking eruit halen alles even schoonmaken en de pakking in vetten met siliconen vet. Alles weer erop en dan draait ie zo weer om de atlas . Zo niet dit alles vergeten en naar een horloge maker brengen. Dat is dan 2 cent voor mijn gedachten. Ps succes
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ben na het lezen van alle tips naar mijn schuur gelopen.
Heb daar de bus WD40 gepakt en ben weer naar binnen gelopen.
Heb alle moed verzameld en heb met geknepen billetjes een kleine hoeveelheid tussen de bezel gespoten.
En na een paar tellen te hebben gewacht een beetje aan de bezel gaan draaien.
Eerst stroef maar al snel wat soepeler en soepeler tot dat ie weer heerlijk tikkend zijn ronde deed!
Ik ben heel blij dat ik het even gecheckt heb op het forum en zit weer geheel voldaan op de bank. Waar een man al niet blij van kan worden!
Thanx.
Groet,
Repko
Tis geen Amerikaanse auto
Ik denk dat dit geen goed idee was, WD40 kan je pakkingen aantasten omdat het op den duur overal tussen kruipt. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
En daarna komen de andere 10tallen smeersels van pas?