Help! mijn ouwe trouwe Seiko is stervende

Men kan horloge die een eeuw oud zijn herstellen, dus een mecanische Seiko… :wink:

1 like

Verdraaid, daar zal je het hebben.
Heb hem er nog eens bij gepakt, en op de kroon geduwd. en dan verspringt de datum
Lichtjes indrukken dan verspringt de datum.
Stevig indrukken en dan verspringt de dag mee.
Gaat heel stroef, niet echt soepel.
En dan zeggen ze bij Seiko dat hij niet meer te repareren is ??
En nu herinner ik mij dus dat dat de manier is om de dag en datum te verzetten. :blush:
Dat is een opluchting en inderdaad het zou mee kunnen vallen; een onderhoudsbeurtje bij Aad zal zeker geen kwaad kunnen :+1:

10 likes

Haha dit is wel een berichtje naar seiko waard. Wat een afgang.

Fijn dat hij werkt :slight_smile:

1 like

Ik moet nog naar de winkel waar ik hem toen ingeleverd heb, om mijn Seiko Premier op te halen als hij klaar is.
Dan zal ik het daar eens even uitleggen.

Ik zeg natuurlijk niet dat ik de werking zelf niet goed meer wist, maar dat ik hen wilde testen :joy: :joy: :joy:

5 likes

Fijn dat het werkt! Gezien de leeftijd lijkt een service me toch geen gek idee, zeker als je 'm weer vaker wilt gaan dragen.

1 like

Och, dat jij het niet meer weet is één ding. Maar de zaak van de fabrikant is echt een heel ander verhaal😅

Ben benieuwd hoe dat verloopt. Houd je ons op de hoogte?

1 like

Absoluut :smiley:

2 likes

Anderzijds voel ik me ook wel een beetje knullig, ik heb eigenlijk nog nooit een horloge gezien waarbij je de kroon moet indrukken om de datum te verzetten,
Normaal trek je de kroon uit :thinking:

1 like

Ochja ik ook niet. Weer wat bijgeleerd :grin:

1 like

Er zijn genoeg uurwerkjes waarbij je de kroon moet indrukken om de dag of datum te verzetten. Het is geen standaard feature, dus logisch dat dit je ontschoten is in de jaren.

Maar goed nieuws dat de Seiko gewoon werkt en geen problemen heeft.Na een beurtje gaat ie weer jaren mee.

Dus het wordt: Hoera! mijn ouwe trouwe Seiko krijgt een nieuw leven.

2 likes

Ik heb de dag en datum juist gezet en hou hem dit weekend maar eens om de pols.
Kijken hoe hij het doet.
Dan kan hij maandag naar Aad :sunglasses:

2 likes

Tja, die negatieve reacties zijn zeker flink frustrerend…zelf veel ervaring mee. Mijn nieuwste oplossing is om het op latere tijdstippen nog eens te proberen - al een paar keer gelukt. (Reparateurs zijn ook maar mensen :hugs:)
Succes met je UFO’s tweede leven :+1:

1 like

Ik had gisteravond de klok en de dag/datum netjes bij gezet en vannacht niet afgedaan om te kijken of de volgende ochtend, vanochtend dus, alles netjes versprongen was.
Wel, de datum is netjes naar de 27 gesprongen, maar het is nog steeds vrijdag.
De dag loopt dus niet netjes mee.
Oké, ik hoop dat Aad hier wel iets aan kan doen, we zullen zien :slightly_smiling_face:

1 like

Nog even afwachten, nogelijk springt de zaterdag pas na 24 uur, vanmiddag om 12 uur over?

Op elke regel in horloges bestaat een uitzondering, echt waar…

2 likes

Dan breekt de 胸膜炎 uit daar.
En da’s Japans!! :joy: :joy: :joy:

2 likes

Mijn Seiko 5 6119-8163 had hetzelfde: hard indrukken voor dag en datum, minder hard indrukken voor alleen datum. En dan drukte je te hard of zacht en moest je dat weer corrigeren.
Ik heb wat zitten klooien met een pen en een schoonmaakdoekje, want die knopjes zitten verzonken in de kast.

2 likes

Heel leuk weetje :+1:
Eens kijken of ik er niet ook zo een heb :nerd_face:

2 likes

Dat klopt als een bus, ben ik nu ook achter op mijn Seiko, alleen dat hij op dit moment de dag niet meeneemt om 23.59 uur ko0mt waarschijnlijk omdat tijdens het indrukken het een beetje stroef aanvoelt.
Gewoon ff olie verversen denk ik, maar laat dat liever aan de expert over :sunglasses:

1 like

Tja, en dan staat ook de dag vanochtend netjes op zondag en in de juiste taal (horloge is 2-talig hé)
Blijkbaar moest hij na jaren stilgelegen te hebben gewoon weer een beetje “loslopen”
Blijft wél dat hij een service beurtje nodig heeft :sunglasses:

2 likes