Longines heeft een gratis service waar je ovb van foto’s/serienummers de gehele info/achtergrond van het horloge kunt krijgen, tot aan welke leverancier het horloge destijds is verkocht.
Wellicht dat je dat ook eens kunt proberen??
Goedemorgen, dat heeft de vorige eigenaar al gedaan en die mail heb ik ook. Daar staat alleen dat hij naar Duitsland is gegaan op 15 juni 1931en dat de nrs kloppen. Helaas niets over wie hem importeerde. Maar trouwens een super service van Longines. Dat zie ik andere merken niet na doen.
Zie de nummering als een voorloper van de moderne NSN’s. Een administratieve eenheid die in dit geval moeilijk te herleiden is.
Gaat zeker niet zover als eenheden/individuen…
Ik hoor moeilijk te herleiden. Dus niet onmogelijk ik kom er nog wel achter. Het horloge blijft toch nog een tijdje bij me voor ik deze weer inruil voor iets anders.
Helaas helaas na te blijven zoeken heb ik een vergelijkbaar horloge uit 1931 gevonden met op de zelfde plaats de nrs. En deze horloge heeft de vader van de eigenaar nieuw gekocht in Sydney. Dus duidelijk geen connecties met het leger. Droom voorbij en een illusie armer. Maar gelukkig vond ik het al een mooi ding voor ik de nrs zag.