Help? Omega Constellation Cal. 561 Pie pan referentie

Heb je voor mij een foto ter vergelijking? Want als iets verguld is, kan het toch nooit messcherp zijn?

Zeker wel. Maar je ziet ze minder want goud = zachter. Ze zijn echter even messcherp geboren als de stalen varianten.

2 likes

Hij lijkt zelfs zo ver gepolijst te zijn dat het staal daar door komt rechts boven.

2 likes

Ik vind de staat van de kast nog best redelijk. Natuurlijk is hij gepolijst
 Maar volledig puin is het ook weer niet.
De dial zou ik zelf een groter probleem mee hebben dan de staat van de kast.

Niet elke vintage is NOS. Het horloge is in elk geval niet in collectorsstaat.

Ouderdom v je horloge Omega zie :est1897.co.uk How old is your Omega

en je zal zien van 1958

1 like

:joy:

Neen.

Ik zou deze overslaan. De plaat klopt niet en de kast is gaar. Gaat je sowieso teveel kosten voor te weinig.

Zou hem ook niet kopen hoor


Het is niet mijn horloge lieve mensen. Verkoop deze voor een vriendin. Maar heb hem wel in huis.

Maar hĂ©! Ik zie een strakke kast. Een prachtige dial. Een mooie kroon! En een struisvogelband. Mijn hemel. Ik ben blij ondanks al jullie ‘feedback’

Veel liefs voor jullie allemaal!

Nee het is geen prachtige kast, en de dial is opgemaakt en daardoor niks waard. Ik hoop maar dat je dit er wel even bij vertelt als je hem gaat verkopen.

Geen dank voor de ‘feedback’.

Als je niets met de reacties hier doet, waarom vraag je dan om hulp? Sterker nog, de leden die je te hulp schoten krijgen stank voor dank. Volgende keer zal men hier wellicht niet zo behulpzaam zijn.

2 likes

Lees de vraag dan even, de topictitel.
Dat is wat ik ook storend vind. Ik heb geen enkele keer gevraagd of het allemaal klopt. Alleen de referentie.

Geen stank voor dank want ik heb er weer veel van geleerd. En dat van die kast. Laat mij maar een foto zien van een betere. Want ik ben ervan overtuigd dat ie niet kapotgepoetst is. Dat is alles

We gaan er van uit dat je, als je dergelijk topic maakt, interesse hebt om dit exemplaar te kopen. En dan is dit advies beter dan achteraf met de gebakken peren zitten. Je had ook best wat meer kunnen kaderen in je eerste post. Magoed ik verspil hier geen verdere tijd meer.

3 likes

Als ik iemand hier het gevoel heb gegeven dat ik ondankbaar ben voor input. Excuses. Is niet zo.

Ik ben hier graag. Dus dank voor jullie tijd

1 like

Klopt. Ik zal daar volgende keer op letten.

Ik denk dat dit exemplaar(van omegaenthusiast) een goed voorbeeld is. De gold capped lugs zijn bij deze 167.005 nog erg scherp.

dea6ce_9aec14f6754a45268eb77938d0fa8a5a_mv2

2 likes

Ik heb ze even onder elkaar gezet. Ik ga erover ophouden maar ik zie het verschil echt niet. Maar ben dan ook geen kenner.


image

1 like

Ik probeer ook het verschil te vinden, als leek. Het lukt mij maar niet, eigenlijk lukt het me practisch nooit.Ik heb het idee dat iedereen een kapot gepolijst horloge aan mij kan verkopen.

3 likes

Ik zie heel duidelijk verschillen. Pak beide foto’s er maar eens bij op volledige resolutie en zoom in op de lugs bij beiden. Er is sowieso een verschil qua dikte, maar ook qua scherpte. De gepolijste facetten moet duidelijk zichtbaar zijn en dus niet min of meer “in elkaar overgaan”. Dat is Ă©Ă©n van de dingen die ik bij dit horloge op kan merken.

Inderdaad is het ook een stukje ervaring. Een getraind oog ziet dit soort dingen sneller. Dat leer je vanzelf, hoe langer je met de hobby (en in het speciaal vintage) bezig bent, hoe beter je daarin wordt.

4 likes

Mijn eerste aanname is inderdaad dat de starter van een topic als dit, interesse heeft om het horloge te kopen. Daarom zal ik altijd liever té volledig zijn dan halve info geven. Maar ook nu kun je er je voordeel mee doen. Bijvoorbeeld door in de advertentie te vermelden wat je hier hebt geleerd. Zo behoed je een koper van een zure miskoop. Qua opbengsten is het jammer voor deze vriendin want de waarde van dit exemplaar is nihil (parts/repair).

1 like