Help? Omega Constellation Cal. 561 Pie pan referentie

Normaal praten, lukt jullie dat?

1 like

Dit had allemaal vrij makkelijk voorkomen kunnen worden door in eerste instantie op ebay transparant te zijn.

Maar sommige dingen zijn geen mening maar feiten, zoals bv de redial en dat de kast gepolijst geweest is.

Jij kan dat niet erg vinden en het nog steeds een mooi horloge vinden. En er is vast ook iemand die dat ook vind en hem van je wil overnemen. Maar dat neemt niet weg dat je naar eer en geweten een eerlijke beschrijving van het horloge gebasseerd op de feiten moet geven.

2 likes

Ik praat niet tegen mijn computer.

Het probleem is, Brodie,

Dat in heel vintage horlogewereld het stikt van de frankenwatches. Veel mensen weten niet wat ze kopen, en durven niet, juist door dit soort praktijken. Redials worden met de dag beter, en onderscheiden kan niet iedereen.

Het is al vervelend genoeg dat je zowat een expert moet zijn om een bepaald model te kunnen kopen, want elk horlogemodel dient op andere manieren gecheckt te worden, naast de standaard- checklist (zoals polijsten).

En klokjes op Ebay knallen onder het mom ’ ze weten wat ze kopen’ is niet de manier om de vintage horlogemarkt nog leuk te houden.

Je loopt namelijk op deze manier het risico dat je iemand opzadelt met jouw problemen, en dat vind ik niet netjes.

3 likes

In Ă©Ă©n zin samengevat waarom ik me niet brand aan vintage (zonder raad te vragen).

4 likes

Op basis van mijn jarenlange ervaring binnen de hobby en het persoonlijk in handen hebben gehad van vele exemplaren van deze ref. (en het zien van ontelbaar veel foto’s), durf ik bepaalde uitspraken te doen. Daarvoor hoef ik dit exemplaar niet in persoon te zien.

Het klopt dat ik postte in jouw groene draadje voordat je het horloge hier had aangeboden, maar naar achteraf blijkt was dat terecht want even later werd het horloge ook nog eens hier aangeboden. Met een twijfelachtige omschrijving.

Ik waardeer het trouwens niet dat je mij woorden in de mond legt. Ik sta achter mijn eigen uitspraken. Van een hetze is geenszins sprake. Ik signaleer iets en benoem dat vervolgens. De spot kwam pas nadat ik je integriteit twijfelachtig ben gaan vinden.

En hierna twijfelde ik niet meer.

6 likes

Eens, nogmaals, ik wil niemand misleiden. Maar goed. Onomkeerbaar denk ik.

1 like

Dan zou je een andere prijs vragen.

In vintage land is vertrouwen van onbetaalbaar belang. Niet vermelden terwijl je de info hier in je schoot geworpen kreeg, Ă­s misleiden.

Maar goed er is geen man overboord. Fout rechtzetten, en terug timmeren aan die weg.

4 likes

Wauw meen je dit echt,?

4 likes

Brodie, pak je verlies en hou de eer aan jezelf. Verkoop dat ding voor 150 ballen aan mij. Ik blij, jij van het gezeik af en een eervolle vermelding in het ervaringen topic erbij😜

Ik doe het voor 150 + een kratje bier!

1 like

Heel goede oplossing i.m.h.o.
Sterkte gewenst, enne, het is maar internet :sunglasses:

2 likes

Heb Indisch bloed. Dus eer is belangrijk. Maar ben tegelijkertijd zo gevoelig dat ik hier gisteren voor ben gestopt op een parkeerplaats om het stuur van mijn Honda eens even flink te testen op slagvastheid.
Het voelt alsof je machteloos bent. Want als ik teruglees snap ik dat het gewoon niet handig is van me.

Ik begrijp namelijk helemaal wat er gebeurt en de logische redenering van forumleden. Het wordt dan een clusterfuck terwijl ik gewoon mijn smoel had moeten houden. Anyway, na een nachtje slapen heeft iedereen gelijk.

Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken. En mijn geagiteerde reacties. Kusje erop en door

18 likes

Topreactie! En door idd :+1:

1 like

Netjes. Nachtje slapen doet goed. Slapen of peinzen. :wink:

Blijft natuurlijk de vraag wat je er mee gaat doen maar dat zien we vanzelf wel.

2 likes

Taxeren en plan trekken. Anders gaat ze terug naar de eigenaar.

4 likes

Dit vind ik een heel sterke reactie. Er zit veel kracht in je kwetsbaar durven opstellen, aangenomen dat je er ook naar handelt :+1:. Succes!

2 likes

Respect voor deze ontzettend volwassen reactie. :+1: Fouten maken doet iedereen, maar fouten toegeven is voor de meesten van een heel ander kaliber.

3 likes

Overigens wil ik tot voorzichtigheid aanmanen ivm de kennis van mensen die zogenaamde ‘taxaties’ uitvoeren


3 likes