HELP! Omega Seamaster Electric F300HZ (reparatie en waarde)

Hi Horloge lovers,

Enkele maanden geleden heb ik van mijn opa een gold plated Omega Seamaster Electric F300HZ gekregen. Als horloge liefhebber ben ik gelijk aan de slag gegaan met wat research, tot mijn grote verbazing heb ik niet zo heel veel informatie kunnen vinden over dit klokje.

Met de Seamaster op zak ben ik naar mijn lokale juwelier geweest om in dit electric horloge de batterij te laten vervangen. Tot mijn grote spijt ben ik er achtergekomen dat deze niet in een werkende staat verkeerde. Ondanks mijn juwelier geen authorized Omega dealer is stelde hij voor om het horloge op te sturen en te laten checken in de hoop dat deze gerepareerd kan worden.

Iemand enige ervaring met dit klokje of een suggesties om dit klokje binnen Nederland te laten nakijken? Wat is de waarde en denken jullie dat hiervoor nog spare parts te krijgen zijn?

Wat zijn jullie tips om dit klokje te taxeren en of te laten lopen in 2020!

5 likes

Ik heb exact dezelfde Seamaster. Een prachtig horloge, gefeliciteerd.
Ik kan je de diensten van Gerrit van accutron.nl ten zeerste aanbevelen.

Groeten van zn neefje:

Edit : Ik zie dat er toch een verschil zit in jouw en mijn model. Die van mij heeft een lange zwarte secondewijzer, die van jou is rood en korter

8 likes

Ik zeg; Gerrit
https://www.accutron.nl/

1 like

Je kan hier meer info vinden over Omega vintage horloges : https://www.omegawatches.com/vintage-watches

En als je hem openmaakt zie je aan de binnenkant het casenummer dat je hier op kunt zoeken :

2 likes

Oee Thanks voor deze tip! Dit ga ik zeker opvolgen, horloge ligt momenteel elders dus ga zeker eens kijken om deze naar je neefje te sturen!

Ik link hierbij naar mijn f300Hz die recent door Gerrit is gerepareerd na 35 jaar stilstand. In dat topic kan je veel info over dit bijzondere type horloge vinden.

1 like

Zou Ernst Benders voor dit model adviseren. Heeft veel ervaring in Omega stemvork horloges.

www.epbenders.com

4 likes

Net wat research gedaan, mijn exacte serie nummer is CD198.001. Manufacturing date ligt tussen 1970-1975. Die van jou lijkt hetzelfde serienummer te dragen maar met andere second hand.

1 like

Ja Gerrit is een topper, hij heeft mijn Seamaster ook weer erg mooi gekregen!

11 likes

Top thanks Beagle! zou ik wellicht de brutale vraag mogen stellen wat deze reparatie heeft gekost? Ik bevindt mij in ongeveer de zelfde situatie waar dit klokje ene 30/32 jaar al stil staat.

Top thanks Don! zou ik wellicht ook jou de brutale vraag mogen stellen wat deze reparatie heeft gekost?

1 like

Ernst heeft ook mijn f300 weer werkend gekregen.

9 likes

Jee weet ik niet precies, ik heb ook nog wat ingeruild en een horloge gekocht van Gerrit. Ik denk incl nieuw glas, rubbers en datumwiel iets van 250 euro?

1 like

Ik heb zojuist het contact forumulier ingevult op accutron.nl. Hopelijk krijg ik snel reactie want wil hem graag werkende zien voor mijn verjaardag als dat nog een optie is! bedankt, @AB64 @Beagle @The_Don

2 likes

Ik had steeds prima en prettig contact ,meestal wel op werkdagen, hij zal wel antwoorden maar nu met 5 mei kan het misschien wel iets langer duren.

Ben nu aan het kijken voor een mooi nieuw bandje wat ik er graag op wil, wat denkjen jullie van de volgende opties?


2 likes

Hij is nu even druk met 4 van mijn horloges (sorry :blush:)

4 likes

En anders even via WhatsApp.

Hahahaha, echt enthousiast voor de stemvorken!

@BryanVerhage: ziet er top uit, goede keuze. Het horloge is m.i.van zich zelf al zo mooi dat een drukke band alleen maar afleidt. Beide zijn prima, ik zou zelf waarschijnlijk voor de zwarte gaan, maar doe vooral je eigen ding.

1 like

Eerste bericht van Gerrit is binnengekomen, en er is goed nieuws!

‘‘Ik heb zojuist uw Omega bekeken.
Het uurwerk ziet er nog prima uit en een revisie is voldoende om het weer in top conditie te brengen.
Er is wat vuil en de lagers zijn droog maar ik heb geen grote slijtage of gebreken gevonden.
De datum ring is nog geheel intact wat meestal niet het geval is.
Het index palrad ziet er ook nog prima uit en kan nog zeker een poos draaien.
Het enige wat ik zie is dat de luminus in de wijzers en op de wijzerplaat wat aangetast en afgebrokkeld is en deze moet vervangen worden.
In de revisie van het uurwerk neem ik dat mee.’’

10 likes