HELP! OMEGA VRAAG, wacht op antwoord

Besten,

Ik sta op het punt een speedmaster moonphase te kopen, handopwinder tegen een zeer schappelijke prijs.
Is er iets dat ik moet weten over het cal. 1866 op basis van lemania?? Heb hem al twee keer om gehad maar zou het graag horen als er iets bekend is dat ik moet weten!!
Dank
Ger

Wat wil je weten of wat zou je moeten weten? Het is een mooi en betrouwbaar uurwerk, dus de vraag zal eerder zijn hoe betrouwbaar is de leverancier en is het uurwerk gecontroleerd of weet je of het ooit al een servicebeurt heeft gehad. Waarom is de prijs 'zeer schappelijk" zoals je schrijft? Als het opwindmechanisme zwaar loopt dan moet je opppassen. Hij moet probleemloos opwinden.

succes verder !

hans

tja wat wil je weten…ik weet wel dat er als het een versie is met origineel een dichte bodem waar later een glasbodem op is gezet dat dan de afwerking niet zo super is (van het uurwerk)
verder vind ik het wel een mooie klok , al zou ik hem liever zonder maanstand zien…
voor de prijs kun je google gebruiken …
ik heb hier wel een linkje met een aantal foto’s van het klokje
http://www.finetimepieces.com/uhr_459_0_omega_speedmaster_moonphase_ref_35765000.htm#

ik hoop dat je er wat aan hebt…

Dank, heb hem inmiddels om mijn pols!! Wilde weten of er iets was wat je MOET weten, bijvoorbeeld dat dat cal een slechte naam heeft… Heb hem bij siebel in rotterdam gekocht met 30 % korting. Moet er weer vandoor maar hele verhaal volgt.
Dank voor de reacties
Ger

als je hem gewoon nieuw met garantie hebt gekocht dan is onze info een beetje overbodig :wink:

Noem mij nou eens een nieuw Omega horloge waarvan het kaliber ’ een slechte naam heeft’ (of het zou de Speedmaster Automatic moeten zijn die gehaat wordt door horlogemakers) maar zolang het loopt, niets aan de hand.

Mag ik weten waarom de Speedmaster automatic gehaat wordt door horlogemakers ?

Omdat het uurwerk ’ in lagen’ is gebouwd. Bij een eenvoudige reparatie moet alles dus los en als alles weer is ingebouwd en het niet helamaal goed werkt dan moeten ze weer opnieuw beginnen. Mijn (zeer ervaren Omega reparateur) begint er zelfs niet meer aan omdat hij dan soms veel te hoge bedragen moet rekenen voor een op het eerste oog simpele reparatie. Dit zelfde geldt overigens voor de Chrono Dynamic (met de opgebouwde chronomodule). Ik heb vernomen dat Omega zelf er gewoon een nieuw uurwerk in doet. is kennelijk goedkoper.

hans

Absoluut niet overbodig, zou toch kunnen dat er iets mee is wat de kenners weten en de leek niet.
Dank voor de reacties

Besten,
Zoals belooft een klein verhaaltje…
Ik las hier dat Siebel de omega’s eruit doet en dat daar een aardige korting mee gepaard gaat, ik ging ‘even kijken’ zag de speedmaster moonphase en was verkocht. Eigenlijk ben ik een groot voorstander van klokken in hun meest pure vorm (in het geval van de speedmaster dus zonder maanstand) maar op een of andere manier vind ik deze zo prachtig. De hele dag rondjes gelopen, drie keer wezen passen en toen uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Nu dus de trotse bezitter van een speedy moonphase met bruin croco band!! Het enige wat er nog aan ontbreekt is de stalen band maar die wil ik er snel bij kopen, om eerlijk te zijn vind ik deze niet echt geslaagd maar hij hoort er mi wel bij.

Zijn er nog gebruikstips! Plat of op zijn kant wegleggen? geheel opwinden om de dag of iedere dag een paar slagen? Hoor het graag!

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest het internet af te struinen dus mochten er nog mooie sites bekend zijn dan hoor ik het graag. Foto’s volgen!

Groet
Ger

van harte met je nieuwe aanwinst (tu)

Gefeliciteerd met je prachthorloge!! Wat een kanjer!! (tu)
Wat betreft gebruikerstips. Een goede juwelier vertelt je dat je je horloge iedere dag compleet moet opwinden; naar het schijnt bij voorkeur 's ochtends. Misschien is het ook de moeite waard dat je eens door het boekwerkje snuffelt dat je bij je horloge hebt gekregen. Daar vind je nog wel meer info.
Of je je horloge plat of op z’n kant legt, bepaal je zelf. Ik merk aan mijn Speedy dat-ie ongelooflijk nauwkeurig loopt als ik 'm op z’n kant leg met de kroon naar beneden. Als-ie plat ligt, loopt-ie per 24 uur 5 seconden achter. Je gaat dat snel genoeg merken hoe dat met jouw nieuwe horloge werkt; kwestie van gek genoeg zijn om 't te gaan proberen! :slight_smile:

Dank ik zal het eens gaan proberen, heb het boekje doorgenomen maar inmiddels met garantie papieren bij mijn ouders liggen. Zodra ik daar weer ben neem ik het mee terug om het nog eens grondig door te nemen.
Heb het bandje gisteravond ingespoten met saphir leer spray, geen verkleuring het ‘knarst’ wel een beetje maar dat zal wel overgaan.
groet Ger