Help ons met een onderzoek naar Smartwatches!

Beste horlogeforumers,

Voor onze studie doen wij een onderzoek naar Smartwatches en de houding van de consument ten opzichte van het product. Als u onze enquête m.b.t. het onderwerp zou willen invullen (het kost hooguit een paar minuten) dan helpt u ons enorm!
Hier is de link:
https://qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0eXdgpkg8LaaXE9

Alvast bedankt!

admins/mods: ik weet niet waar dit hoort, hier of in off-topic. Daarom heb ik twee topics aangemaakt, gaarne het topic verwijderen die op de foute plek staat. Dank!

Ben erg benieuwd naar de reacties op een slim horloge… :smiley:

Voer je onderzoek uit bij een doorsnee van de bevolking, specifiek bij horlogefanaten of meerdere segmenten? Het kan namelijk nog best eens zijn dat onze hobby er voor zorgt dat onze antwoorden niet representatief zijn voor de gemiddelde Nederlander…

Sluit ik me bij aan… Ik spaar jaren voor een horloge die niets anders dan de tijd aangeeft en nog 6 seconden per dag afwijkt ook…

Ik denk inderdaad dat de echte horlogeliefhebbers smartwatches eerder links zullen laten liggen dan het omarmen. Als wij immers rationeel zouden kijken naar horloges dan zouden we geen liefhebbers zijn maar gewoon onze smartphones gebruiken om de tijd te zien.
Daarbij heb ik al een groot aantal horloges en die ga ik niet opeens verkopen/laten liggen om een smartwatch te dragen. Hoe leuk ook, voorzie ik niet hoe dit een aanvullen kan zijn boven de bestaande technologie. Zo’n Google Glass bril is dan een logischere gadget.

Veekeren Schreef:

Voer je onderzoek uit bij een doorsnee van de
bevolking, specifiek bij horlogefanaten of
meerdere segmenten? Het kan namelijk nog best eens
zijn dat onze hobby er voor zorgt dat onze
antwoorden niet representatief zijn voor de
gemiddelde Nederlander…

Eigenlijk elke doelgroep die ook maar iets met Smartdevices of horloges te maken heeft.

Bedankt voor de responsen tot dusver mensen! U helpt ons enorm!

[quote Veekeren]
Voer je onderzoek uit bij een doorsnee van de bevolking, specifiek bij horlogefanaten of meerdere segmenten?
Het kan namelijk nog best eens zijn dat onze hobby er voor zorgt dat onze antwoorden niet representatief zijn voor de gemiddelde Nederlander…[/quote]

Sterker nog, ik denk dat wij ten opzichte van de gemiddelde Nederlander behoorlijk afwijkend zijn :smiley:

Ik heb het even ingevuld succes met het onderzoek

koningcaris Schreef:

Ik heb het even ingevuld succes met het onderzoek

Dank je!

Ook ingevuld en ben benieuwd naar het eindresultaat.

groetjes Lenno

Dank je!

de smartwatch bestaat toch al: en nog Nederlands ook.

http://burgcc.com/nl/

groet
Herman

Ik heb hem ook ingevuld. Succes met je onderzoek.
Ben niet bepaald een early adapter. Maar ik hou wel van technologie.
Vooral die uit de jaren '80, waarbij je nog geen update- en virus-stress had :smiley:

Ik heb hem ook ingevuld en zou best een smartwatch willen dragen als ze niet te groot en te dik zijn/ worden. Scheelt weer een gsm in je broekzak.
Suc6

Ingevuld.

Ik moet zeggen dat ik best een gadgetfan ben en natuurlijk een horlogefreak maar de combi doet mij uitermate weinig. Ik zie de toegevoegde waarde niet van die dingen en voordat ze de elegantie benaderen van mijn GO of een van mijn Omega’s … :sunglasses:

Ingevuld. Succes :slight_smile:

Bedankt allen!

Gedaan! Veel succes met het onderzoek.

Groet

Ingevuld, succes!

Zoals ik al in het andere postje zeg, volgens mij is dit gewoon een commerciële marktonderzoeker zie: www.qualtrics.com

Aan de telefoon poeier ik die altijd af…

mvg

edit: tikfoutje