Help! originele Omega band schakels verwijderen

Ik probeer een 2 tal schakels uit de originele Omega Seamaster Professional band te verwijderen. Ik steek een uiteind van een stevige paperclip in het gaatje om het pinnetje er uit te schuiven.

Echter, er zit weinig tot geen beweging in!

Maak ik een denkfout? Doe ik iets verkeerd?

Ik heb reeds in het topic “techniek” gekeken waar ik algemene info over banden inkorten heb gelezen maar daar kan ik niet zoveel mee.

Graag ontvang ik tips van kenners.

B.v.d.

Marco

Daar heb je speciale apparaatjes voor.
Zijn niet duur en op internet te koop.
Pas op met paperklips enzo…beschadigingen.
grt
Peter

Vaak is het een pen/bus verbinding.Er staan soms pijltjes achterop de schakel.Naar die richting moet de stift uitgedreven worden.Een paperclip is te zacht verbuigt te snel.Er zijn idd speciale gereedschapjes voor.Maar met een stukje tamponstaal van de juiste dikte kan het ook.Een hardhouten blokje nemen en daar gaatjes in boren van verschillende diameters.Dit als steun gebruiken voor de band en dan met het stukje tamponstaal de pen eruit tikken.

Oké heren, bedankt voor de tips. Pijltjes achterop de band had ik inderdaad al gezien en die richting ook gevolgd.

Die speciale gereedschapjes heb ik volgens mij al eens gezien op internet bij Gerrit Nanne.

Andere mogelijkheid is dat ik even bij de horlogemaker langs rijd.

Fijne zondag verder!

Grt. Marco

Wees voorzichtig met het losmaken van schakels,er zitten losse busjes in en die ben je zo kwijt.

Aad A Schreef:

Wees voorzichtig met het losmaken van schakels,er
zitten losse busjes in en die ben je zo kwijt.

Kijk, nog zo’n tip waar ik wat aan heb. (tu)

Bedankt Aad.

Grt. Marco

En door die losse busjes gaan ze er nogal moeilijk uit en ook weer in.
Ben er overigens net eentje kwijtgeraakt. Een uurtje op mn knieen met een zaklamp heeft niet geholpen.

even diep door je neus ademhalen en daarna neuspeuteren, help!:wink: