Help: Politi Orologi

Vandaag een pakketje Ontvangen van Hub Hannemann:

Snel open gemaakt en nu begingt het moeilijke, beslissen. Fantastisch dat Hub 3 horloges heeft opgestuurd om te kijken welke het best bij me past :~

1e is een Quarts “flieger achtige” chronigraaf met Myota

Deze is erg mooi afgewerkt en het design spreekt me aan. Het is is licht horloge met chronograaf. De werking heb ik nog niet uitgevonden. Hij heeft mooie wijzers en heldere cijfers. Voor mij zal hij afvallen, niet om de horloge maar om de volgende 2. Ik denk voor ongeveer €100,- een prima klok met waar voor het geld.

De 2e verwachte ik de ocean pro uit de aanbieding echter kwam onderstaande horloge uit de mooie doos:

Werkelijk een prachtig horloge 39mm kast en voelt zwaar aan. In het oog springen de wijzers in tegenstelling tot de ocean pro uit hub’s aanbieding. Ook is de datum op 9 uur geplaats ipv op 3 en zonder datum loop. Verdere technische gegevens heb ik niet omdat ik niet weet welke dit precies is. In tegenstelling tot de Ocean Pro heeft deze een band in mat/glans afwerking zonder duiker extensie. de sluiting werkt met een ingebouwde druk knop wat er erg netjes uit ziet. een klok die zeker tot de verbeelding spreekt.

En de laatste: Ocean Pro II 43mm met Myota automaat

Dit is een echte knoepert. Mooi afgewerkte horloge Myota 8215 automaat, safierglas, geschroefde bandstiften, duikers extensie, datum loop the whole nine yards.

Echt een horloge dat in mijn ogen heel veel waarde voor zijn geld heeft de prijs is €175,- hij zou zo maar het 3 voedigen gekost kunnen hebben.

Even nog een foto van de Sub’s naast elkaar:

Ik twijfel heel erg tussen deze horloges. De eerste Sub is elegant (ik draag vaak pakken) met een geweldig mooie band. ook de bassel vindt ik zeer mooi door de glooingen ipv de ribbels, ik moet de specs (uurwerk safier etc) nog krijgen.Jammer vindt ik dat deze sommige details als de geschroefd bandstiften en de duikersextensie mist. Wellicht dat dit door de specs en de mooiere wijzers goed gemaakt. Ik heb de Sub uit Hub’s aanbieding hier op het forum nog niet afgeschreven. De tweede is robuust, net als ik. Voelt geweldig aan en is eigenlijk wel een eye catcher. Ik heb altijd grote klokken gehad dus dit is als thuiskomen. Ook voelt de geschroefde kroon wat solider aan dan van de eerste.

Het zijn veel plaatjes en heel wat text. Graag jullie mening.

Hans

Puur persoonlijk vind ik de linker het mooiste, miscchien de combinatie bezel en wijzers?
Succes met beslissen.

mvrgr, Andre

die laatste foto:

als je de knaken hebt liggen: beide :slight_smile:

wil je er eentje, dan zou ik voor de looks voor de linker gaan…hoewel nr. 2 ook écht niet raar is

conclusie: gewoon beide doen

Mijn beste,

En laat ik nou de eerste, de “flieger achtige” chronograaf het mooist vinden!!
Succes met je uiteindelijke beslissing.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Doe mij de linker maar, icm die band een mooi horloge. Wat kost die? Dat is van de 3 de enige zonder prijs.

Succes! :wink:

Oeps … Surprise :}

Hans het vierde horloge een Ocean Pro zit tussen de folie :S
De afspraak was drie stuks toesturen !
Daar de “Dive” nieuw is in het assortiment , dacht ik je even als eerste te laten kwijlen :stuck_out_tongue:
Vandaar dus vier stuks toegezonden :sunglasses:

Hub Hannemann Schreef:

Oeps … Surprise :}

Hans het vierde horloge een Ocean Pro zit tussen
de folie :S
De afspraak was drie stuks toesturen !
Daar de “Dive” nieuw is in het assortiment , dacht
ik je even als eerste te laten kwijlen :stuck_out_tongue:
Vandaar dus vier stuks toegezonden :sunglasses:

lol, betekent dat dat ie 1 horloge in zn enthousiasme heeft gemist :smiley:

betreft de 2 duikers, van de linker weet ik niet hoe t met de bandaanzet zit. vaak is t 1 brok met gepolijste delen die met de rest van de band overeen moet komen. als die band uit losse gepolijste delen bestaat, dan vind ik de bandaanzet vaak een misser.

van de rechter zou ik de loep eraf laten halen. de pearl vind ik er wat hoog op liggen. liever wat dieper in de bezel verwerkt en wat groter.

als ik nu moest kiezen zou ik voor de rechter gaan. maar… eerst nog de 4e zien :slight_smile:

Ik zou voor de Ocean Pro II gaan.
Maar… een ding, die heeft toch een ETA 2824-2 aan boord?

Kies er toch gewoon zelf één (tu)

Absoluut de rechter. Ik hou meer van die drukkere bezels. Die andere vind ik zo “kaal”.

8-)wat dom zeg! En niet eens gedronken :)-D In mijn enthousiasme een klok in de folie laten zitten gelukkig de doos netjes bewaard om er eventueel een terug te sturen. De 3e kennen jullie al van het forum

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1249442

Ik ga steeds meer van de linker klok houden ook mijn omgeving vindt dit de mooiste. Waarschijnlijk gaat dat de eerste worden en dan snel sparen voor de andere. Kiezen is toch moeilijk voor een weegschaal. Iedere keer als ik de vlieger op tafel zie liggen denk ik “mooie klok” ff op een een NATO zetten.

Alvast bedankt voor de meningen ga zo door ik houd jullie op de hoogte van mijn beslissing. En natuurlijke een review van de betreffende klok met betere foto’s.

Hans

Deze is ook leverbaar met een ETA is alleen ruim €100 duurder. Zou het dat waard zijn? Alle reviews over het Myota uurwerk zijn erg positief. ETA is natuurlijk wel Zwitsers om de pols.

koningcaris Schreef:

Deze is ook leverbaar met een ETA is alleen ruim
€100 duurder. Zou het dat waard zijn? Alle reviews
over het Myota uurwerk zijn erg positief. ETA is
natuurlijk wel Zwitsers om de pols.

de jappen maken alles met de ogen halfdicht, maar ze maken 't wél goed!

en zwitsers, welke waarde heeft dat nog?
een uurwerk kan van koreaans rimboepisbakkenstaal zijn gemaakt, zolang 't maar in elkaar word gezet in Zwitserland en dan is 't opeens een zwitsers klokje :S

Popma Schreef:

koningcaris Schreef:

Deze is ook leverbaar met een ETA is alleen
ruim
€100 duurder. Zou het dat waard zijn? Alle
reviews
over het Myota uurwerk zijn erg positief. ETA
is
natuurlijk wel Zwitsers om de pols.

de jappen maken alles met de ogen halfdicht, maar
ze maken 't wél goed!

en zwitsers, welke waarde heeft dat nog?
een uurwerk kan van koreaans rimboepisbakkenstaal
zijn gemaakt, zolang 't maar in elkaar word gezet
in Zwitserland en dan is 't opeens een zwitsers
klokje :S

klopt, als op een bepaalde manier maar een x aantal % van de waarde in zwitserland is toegevoegd. maar eta heeft ook een reputatie hoog te houden. soms gaat er wel eens wat mis, maar tot nu toe heb ik geen grote problemen met mn zwitserse klokjes gehad. duur of goedkoop.

maar om de tijd weer te geven doet een miyota prima zn taak. of eta zn geld waard is in dat opzichte… misschieb dat swiss emotie een rol speelt? ik bedoel ik heb wel meer geld over voor een omega ofzo, maar heb nog wat moeite om een paar duizend neer te tellen voor een credor of gs. ben er nog niet klaar voor. someday…

verder kennen de meeste horlogemakers een 2824 van binnenste buiten mocht ie een servicebeurt nodig hebben. daarentegen is een miyota uit de goedkopere lijnen soms voordeliger in zn geheel te vervangen dan een servicebeurt van een zwitsers uurwerkje.

elk heeft zo zn +&-. het is alleen uitvogelen welke voor jezelf belangrijk zijn.

marnix.moed Schreef:

verder kennen de meeste horlogemakers een 2824 van
binnenste buiten mocht ie een servicebeurt nodig
hebben. daarentegen is een miyota uit de
goedkopere lijnen soms voordeliger in zn geheel te
vervangen dan een servicebeurt van een zwitsers
uurwerkje.

Helemaal met je eens , ofschoon ik me nog wel eens de tijd neem om ook bijv een Miyota te bewerken hoor , standaard en zeker rebuild lopen ze perfect , met afregelwaardes om de vingertjes aan af te likken , ja ook in meerdere posities
Voor de meelezende kenners :wink: +2a3 300 0.0 3pos 12u na vol.opw.
Zal aan mij liggen , maar bij een 2…-.met de hoogste gradatie lukt dit niet:S

Ps.Goedkoper een Miyota ? de prijzen zijn immers aanzienlijk gestegen hoor sinds ETA de kraan langzaam maar zeker dicht draait :smiley:

Rectificatie: De Ocean Pro II is toch een ander horloge, excuus. Zelfde maat dan de OR3003 op de foto echter het design van de Ocean Pro, nog net iets beter afgewerkt en natuurlijk met een zwitsers hard.

Ik ben er uit! nieuw draadje!

Hub Hannemann Schreef:

marnix.moed Schreef:

verder kennen de meeste horlogemakers een 2824
van
binnenste buiten mocht ie een servicebeurt
nodig
hebben. daarentegen is een miyota uit de
goedkopere lijnen soms voordeliger in zn geheel
te
vervangen dan een servicebeurt van een zwitsers
uurwerkje.

Helemaal met je eens , ofschoon ik me nog wel eens
de tijd neem om ook bijv een Miyota te bewerken
hoor , standaard en zeker rebuild lopen ze perfect
, met afregelwaardes om de vingertjes aan af te
likken , ja ook in meerdere posities
Voor de meelezende kenners :wink: +2a3 300 0.0 3pos
12u na vol.opw.
Zal aan mij liggen , maar bij een 2…-.met de
hoogste gradatie lukt dit niet:S

Ps.Goedkoper een Miyota ? de prijzen zijn immers
aanzienlijk gestegen hoor sinds ETA de kraan
langzaam maar zeker dicht draait :smiley:

oei, eta verschuift naar de manufactuur, de miyota naar de eta, en wellicht de seagulls naar de miyota :#

De wereld veranderd. Een van de beste Rappers is blank, een van de beste golfers is donker, we hebben ook al een donkere wereldleider “what’s next?”

koningcaris Schreef:

De wereld veranderd. Een van de beste Rappers is
blank, een van de beste golfers is donker, we
hebben ook al een donkere wereldleider “what’s
next?”

Een dwerg als president? Of nee, ze worden liever ‘vertically challenged’ genoemd :smiley: