Op vakantie lekker 2 weken de zee in en uit horloge telkens wel afgespoeld met schoon water. Maar toch zijn de pushpins gaan roesten en veren dus niet meer in, hoe krijg ik ze het beste weer los? Al wd40 geprobeerd en met een kwastje terpentine maar ze veren niet in. Horloge in de cola leggen
Nijptang.
In de cola leggen zou ik zeker niet doen, vieze plakzooi.
Kruipolie, enig geduld om te laten inwerken en anders enige mate van gecontroleerd geweld … en nieuwe pinnetjes …
Zou geen cola pakken tenzij je dorst heb
Cola zero!
precies, de makkelijkste oplossing.
Even zonder gekheid, cola zero zou het horloge tegen moeten kunnen. (lijk mij )Spoelen in warm water zou moeten helpen. De lunette van mijn Glycine zit ook voortdurend muurvast na zwemmen in zeewater.
Even afspoelen onder de warme kraan laat hem weer draaien. Nadeel daarvan is dat ik iedere keer het lichtgevende puntje verlies omdat die erin geplakt zit en de meeste lijmen slecht tegen hogere temperaturen kunnen.
Succes
Nieuwe pinnetjes heb ik zat ben bang met nijptang dat ik de gaatjes in de lugs beschadig
Als je wat roest wilt oplossen zou ik gewoon schoonmaakazijn pakken; werkt net zo goed want net zo zuur en geen vieze kliederboel.
Maar in dit geval zou ik gewoon die pinnetjes doorknippen. Waarom risico lopen op schade aan je horloge voor een paar van die domme pinnetjes.
Maar beschadig je dan niet de inserts met een nijptang?
Oh wacht, niet goed naar de foto gekeken, de band zit er niet meer omheen. Stom van me.
Wegknippen, easy
Zat tijdens de vakantie op een Nato gelukkig, maar wil nu weer de originele band erop
Op roestvrij staal? Niet heel handig.
Zo heb ik ooit mijn keukenkraan verpest. Goede les geweest!
Opgelost, simpel niet aan gedacht doorgeknipt. Was veel te bang om de boel te beschadigen
Thanks voor het meedenken

Goedkope kraan? Ik zou er dan ook maar niet met cola bij in de buurt te komen, is bijna net zo zuur. Ik adviseerde trouwens om juist niet met zuren op een horloge aan de gang te gaan maar de pinnetjes door te knippen.
Geborsteld rvs. Dat kan niet tegen azijn. De kraan functioneerde nog prima uiteraard, maar het zag er niet meer uit. De kalk was verdwenen, maar de toplaag van de kraan ook. Oeps!
Ik heb dus maar een nieuwe kraan er op gezet. Het oog wil ook wat.
Inmiddels gedaan, bedankt allen voor 't meedenken.
Gelukkig zat tijdens de vakantie het klokje op een Nato, anders had het mij meer gekost dan 2 pushpins

Niet te dicht bij de lug afknippen!
het échte werk. een nijptang!
Yes
Het bestaat wel, maar de meeste kranen zijn verchroomd messing. Heb zelf een RVS pedaalemmer, daar komt ook wat vliegroest op. Hij staat onder de wastafel en die wordt met badkamerreiniger (=zuur) gereinigd en dat lekt er dan wel eens wat op.