HELP Raar geluid Omega SMPc

Omega retailer, geen Omega only boutique. Ik dacht dat er wel alleen merken van SWATCH Group werden verkocht.

2 likes

Correct.

1 like

Wat dan? Peijnenburg?

1 like

Ik bedoelde Nijmegen, sorry. Ligt ook nog een eindje uit elkaar :sweat_smile:

1 like

Willem van den Berg zit in Sint-Oedenrode en is gecertificeerd voor Omega (aldus de website).
http://www.vandenbergwatches.com/ en dan bij horloge reparatie kijken.

Dan zou ik dus niet betalen voor

Garantie is garantie.

Ik weet overigens dat sommige AD’s het wel doen als het horloge niet bij hen is gekocht. Gelukkig ken ik er ook genoeg die wel netjes het horloge voor je opsturen zonder je te laten betalen.

2 likes

Tja, dáár kan ik je niet mee helpen :grin:.

Inderdaad, binnen stappen bij een Omega dealer dus :+1:.

1 like

De rotor van dit model is zeker niet fluister stil, het kogellager maakt geluid en misschien is je dit nog nooit opgevallen. Er zijn ook horlogemakers die dit oplossen door olie te geven waardoor het lager minder geluid maakt > hierdoor kan de automatische opwinding juist minder goed gaan functioneren. Olie geeft een extra weerstand die er voor zorgt dat kleine bewegingen niet omgezet worden in energie voor de veer.

Het kan zeker geen kwaad om even langs een Omega service center te gaan, deze staan op de website van Omega onder customer service. Vlak bij Eindhoven heb je van Hooff in Waalre.

Beter niet naar een juwelier brengen die Omega verkoopt, de meeste hebben zelf geen vakmensen meer in huis. Ook erop letten dat de bodem niet beschadigd wordt bij het openen > er zijn speciale doppen voor het onbeschadigd los en dicht draaien.

2 likes

Ja juist, daarom gewoon naar een horlogemaker gaan. Die wat een omega service center is).

Niet met olie gaan klooien, lager vervangen als dit het euvel is. Ook zeker niet meer gebruiken om te voorkomen dat je platine beschadigd raakt. Het zal niet de caseback zijn waar hij tegenaan loopt maar als hij ergens tegenaan loopt zal het de platine zijn. Sowieso garantie claimen, een beschadigde platine is een dure.

Gr
Men

Even een update voor de gene die het interesseert. Horloge gisteren bij Swatch Group in Eindhoven afgegeven. Daar is er snel naar gekeken en hebben zij besloten dat er zoals ik al vermoeden iets niet helemaal goed was. Het horloge is nu onderweg naar het service centrum in Brussel. Wanneer het horloge terug is weet ik nog niet maar ik zal een post plaatsen als hij terug is en wat er niet goed functioneerde in het horloge.

1 like