HELP Raar geluid Omega SMPc

Mijn beste mede horloge liefhebbers,
Ik ben nu bijna een jaar de trotste eigenaar van een omega SMPc. Ik heb er nooit geen problemen mee gehad. Het horloge is ook nooit gevallen of iets dergelijks. Alleen wat me opviel tijdens het wisselen van banden is een schrapend geluid van de rotor. Het lijkt wel alsof de rotor over de case back krast. Ik weet niet of dit normaal is en het me nu pas opvalt of dat er toch iets mis is. Deelt iemand deze ervaring misschien of weet iemand wat er aan de hand is? Ook zit ik met de vraag wat moet ik doen als er iets mis is? Op het horloge zit nog garantie van Omega( kaart afgestemd op 17/09/2018). Het horloge is wel afkomstig van een erkende juwelier uit Italië. Geeft dit nog problemen? Ik dank iedereen die mij meer kan vertellen alvast hartelijk.

Mvg. Max

Gewoon naar je horlogemaker gaan. Die kan hem maken als het klein is. En zo niet kan die het horloge zo naar omega sturen. Neem ik aan, als het niet zo is komt er straks wel een gogum met antwoord.

Edit je horlogemaker moet wel een omega service center zijn. Klopt wat Horloge opa zegt

Je hebt 5 jaar garantie op ‘t horloge. Naar de AD en voor service aanbieden. Houd er wel rekening mee dat je voor transport kosten moet betalen

André (@Horloge24), aangezien jij een OMEGA authorised service centre bent: Kom er maar in! :slight_smile:

Ga er mee naar een Omega dealer en laat die het controleren. Als je naar de horlogemaker “op de hoek” gaat kan het zijn dat er geen garantie meer geldt voor het door jou genoemde probleem

Bedankt voor je antwoord. is een AD dan een juwelier die Omega verkoopt of moet ik dan naar een vestiging van Omega?

Een juwelier die Omega verkoopt voldoet.

Ah oke bedankt voor de snelle reactie

Mocht je in het westen van NL wonen is de Omega Boutique in Amsterdam de beste optie.

Ik woon helaas in Brabant dus ik ga denk ik een omega dealer zoeken of misschien een dagje Amsterdam ervan maken.

Mijn SMPc is in september bij Omega geweest om uitgelijnd te worden, alles is uitstekend verlopen via Movements Hengelo (Omega Service). Was ook een garantie geval en m’n SMPc kwam terug met een Omega reisetui, Omega poetsdoek en een service garantie kaart.

1 like

Een Omega Boutique ken ik niet?

Het uitlijnen was dan ook de rotor neem ik aan?

1 like

In den bosch , eindhoven en tilburg zit ook wel wat.

Ik woon zelf nabij Eindhoven dus ik ga het bij een omega dealer hier proberen denk ik

Succes! :ok_hand:

Amsterdam

Dankjewel👍🏻

Het uitlijnen bij mijn SMPc betrof de bezel, maar de rotor in orde maken van jouw SMPc zal geen enkel probleem opleveren voor Omega. Succes!

Oke bedankt voor het delen van uw informatie. Stelt me toch wat geruster.

1 like