Help! Schade aan horloge gemaakt (niet door mij)

Mijn hemel ik kan wel janken! Ik heb vandaag eindelijk mijn Nomos bandje binnen gekregen door mijn Oris Big Crown x Cervo Volante met Nomos shoulder push pins.
Zo enthousiast en stom als ik was heb ik hem verkeerd om gemonteerd maar deze pins zijn super lastig om nog los te krijgen.

Ik langs mijn vertrouwde batterijwissel horloge/sigarenboer adres. Heeft de dame er een tang op gezet om de pins door te knippen :astonished::sweat::triumph:. Wat overigens niet is gelukt. Duitse degelijkheid…

Het was een soort klaar terwijl u wacht maar ik had geen idee dat zij met zo’n tang aan de haal ging. Ik zei om het hoekje stop maar als het echt niet gaat waarna ze terugkwam en ik echt diepe schades in de lugs heb. Precies de vorm van zijn nijptang (zij zegt speciale tang maar dan nog!). Jullie raden het alleen al; het is nu een welles nietes want zij heeft aan de kast niet te hebben aangeraakt (lijkt me onmogelijk), en wie zegt dat het er al niet zat.

Morgen ga ik langs als haar man (eigenaar) er is om dit te bespreken. Helaas ja de laatste foto waar het nog netjes was van mei dit jaar. Wat is slim om te doen? Hen op een of andere manier aansprakelijk stellen? Al is het moeilijk te bewijzen. Ook al ben ik van mening dat je duidelijk wel de vorm van de nijptang kan zien.

Valt dit überhaupt door een professional nog te repareren ?

Hier de foto’s. Wat baal ik wat baal ik wat baal ik

17 likes

Ai wat super klote zeg… dat krijg je er natuurlijk nooit uitgepolijst. Wellicht dat je hem zou kunnen laten laser-welden door @Tempusuurwerktechniek? Dan kunnen die hun oeuvre wellicht uitbreiden naar Oris. :sweat_smile: :ok_hand:

Edit: Sowieso proberen de kosten te verhalen.

7 likes

:joy::sweat_smile:

Verlies pakken en langs een horloge hersteller sturen. Hoe op heb forum zijn er wel een paar:

Die lassen hem, en daarna polijsten.

Schade is enkele honderdjes.

En nooit meer zo dom zijn, maar dat begreep je al wel denk ik.

9 likes

Gewoon de kast vervangen lijkt mij het makkelijkste eigenlijk

8 likes

Hoezo dom zijn?
Ik weet toch niet dat zij grof gereedschap gaat pakken om iets door te knippen? Dan had ik wel direct gezegd laten we dat voor de zekerheid maar even niet doen

16 likes

Ik denk dat als je het met die man bespreekt, het wel opgelost zal worden. En dat zij van hem wel eentje aan de oren krijgt 🫨

7 likes

Sorry maar hier gaat het toch al fout ……

Vervelend voor je natuurlijk, hoop dat er een goede oplossing komt voor je.

21 likes

Ik snap je reactie. Maar normaal gesproken zijn ze super netjes en secuur. Jarenlang vertrouwd adres in de stad. Een push pin loshalen moet dan ook niet zo moeilijk zijn (zou je denken, maar helaas )

5 likes

Oei :triumph: dat is kl@te zeg.
Zou zeker morgen nog terug gaan om het met haar man te bespreken en de schade te verhalen.

2 likes

Wel een mooie Oris trouwens. :grimacing: :clap:

6 likes

Dat is echt echt klote….wat zonde.

Zal vast wel goed komen, maar het hele gedoe is negatieve energie en tijd…

2 likes

Oei, dat is balen man. Dat ziet er echt lelijk uit.

Enig idee wat voor tang er is gebruikt? Heeft ze aan beide kanten de tang gezet? Of was het “1 knip”? Wellicht goed om hier alvast over na te denken om aan te kunnen tonen dat het de tang aldaar is geweest.

Ook een keer die fout gemaakt…bandje verknipt en toen de pushpin aangepakt. Dat had bij jou waarschijnlijk veel minder euro’s gekost. Maar goed, daar heb je nu niets aan.

Sterkte met het oplossen, hoop dat ze coulant zijn.

2 likes

Jammer dat het (misschien )moet uitdraaien op een welles/nietes gedoe. Ik voel de pijn. :sob:

3 likes

Dat lijkt mij het duurste en een tijdrovende kwestie.

4 likes

Ik het nou echt ook een sigarenboer?

4 likes

Ze zegt dat ze maar aan 1 kant heeft geknipt maar dat geloof ik niet. Althans, aan de andere kant zit ook schade en duidelijk een hapje uit de lug.

Heb inmiddels de foto’s doorgestuurd naar mijn juwelier / Oris verkooppunt voor advies / kosten raming. Hebben ook een inhouse horloge maker.

Hopelijk kan ik hiermee het verhaal morgen wat versterken

4 likes

Jezus wat zonde! Ik zou sowieso het gesprek aangaan en kijken of ze je tegemoet kunnen komen. Wat betreft de schade herstellen heb ik geen idee.

1 like

Ik adviseer je trouwens om een Bergeon 7767 tool te kopen en het voortaan zelf te doen. 2 tientjes bij Amazon.

6 likes

Als het een beetje een fatsoenlijke zaak is, zijn ze verzekerd voor dit soort dingen.

3 likes

Nou, nou…de bedoeling was goed maar de uitvoering niet :sweat_smile: Hopelijk werken ze gewoon mee met een oplossing.

5 likes