Help! Smiths prs25 36mm ?

Ik heb hem ook gehad 40mm versie, het is een zeer fijne en goed afgewerkte horloge. Het enige minpunt is het uurwerk zelf, een miyota, die staan niet bekend om de rust.
Vond dit dermate storen dat hij weg is gegaan.
Voor de rest alleen maar positief, ook met heritage :ok_hand:t2:

4 likes

Zou tof zijn als je er ook flippo’s bij krijgt

Ik heb de Everest ook even overwogen en het uurwerk zelf is wat mij heeft weerhouden.

Bij explorer homages kom ik telkens op de Incipio explorer uit, die heeft een eta uurwerk. Is ondertussen ook al een vintage, gegeerd en komt slecht heel zelden buiten Japan op de 2dehandsmarkt (en als dit gebeurt in no time verkocht).

5 likes

Bestaat dat nog ?:joy:

1 like

Sweeet🤩

1 like

Moooooiiii, is dit vintage? Ziet er uit als nieuw

Dankje voor de info.:sunglasses:

Is ergens eind jaren 90 uitgebracht. Soms zie je ze in deze staat op de 2dehands markt in Japan, soms in iets mindere staat maar zelden in slechte staat. Japanners dragen blijkbaar meer zorg over hun horloges.
Jammer genoeg vind ik geen mogelijkheid om het via een Japanse veiling- of verkoopssite aan te schaffen en naar EU te laten verzenden anders had ik al lang 1 aangeschaft.

2 likes

Ik denk ook dat het door de kast zelf komt, de Smits explorer kon je goed horen, zelfs mijn vrouw hoorde de rotor gaaaannnnnnnn… laatst kwam ik achter dat er in mijn aevig huldra ook een miyota inzit, deze hoor je echter niet of nauwelijks.
Of het is een ander caliber miyota of het is de constructie die het verschil maakt.

2 likes

Top input :ok_hand:

Ja dat was bij mij ook. Toevallig ook de 40mm versie? Bij de 36mm schijnt het niet of minder gehorig te zijn. Vond het echt heel erg irritant. :sweat_smile:

1 like

Vorig jaar is er een Incipio met een originele 1016 dial geveild via een Japanse site. Ding heeft veel meer dan de waarde van de dial opgebracht.

Welke prijsklasse spreken we dan over als ik vragen mag?

Originele Incipio gaan, afhankelijk van de staat, tussen de €600-900 van de hand. Heel af en toe voor een iets lager bedrag. Heb wel eens een exemplaar in nos staat gezien voor bijna dubbele.

1 like

Valt nog goed mee dan. Wel jammer dat ze zo schaars zijn dan :grimacing:

Als ik me niet vergis zijn er maar een 5-600 exemplaren van gemaakt.

1 like

Zal ik maar niet beginnen speuren zeker😅

1 like

En er is nog een oudere versie van welke qua dial zo goed als gelijkend op de Rolex is maar heeft een eta handopwinder ipv automaat.

1 like

Ga door😎

Heb even moeten zoeken achter een foto van een handopwinder

2 likes