Met mijn spring bar verwijderaar krijg ik de springbars niet meer los omdat ze nogal verroest zijn. Ook zie ik geen dubbele groef waar de springbar tool in hoort te haken… (misschien weggeroest?)
Wie kan mij vertellen hoe ik de springbars alsnog kan verwijderen?
Ik zou iets van wd40 o.i.d. proberen, een andere optie zou ik niet weten omdat je met een stalen band zit.
Overigens hebben niet alle springbars een kraagje of dubbele kraag, ze bestaan ook zonder al is dat in dit geval niet te verwachten.
Edit: ik zie op de 1e foto niet een kraagje maar wel een groefje waarin je tootlje moet passen. Welk tooltje gebruik je?
Zijn dit Fat springbars in een seiko? Die springsbars hebben een soort ‘sleeve’ design om de pin in je horloge, het gedeelte wat in je lug holes zit. Je kunt ze alleen uithalen als je een hele scherpe springbar tool hebt en goed druk zet tegen de kast van je horloge om ertussen te komen… Echt RUK want je gaat gegarandeerd je lugs vanbinnen beschadigen… Succes!
Voorzichtig je end links iets open vouwen wil misschien wat meer ruimte geven. Verder was ook mijn eerste gedachte wd40. Daar zijn ook versies van die specifiek roest verwijderen. Hornbach heeft er een goed assortiment van
Ik zou beginnen met de band bij de sluiting even los te maken om je zelf wat meer speelruimte te geven.
De Seiko bars vind ik persoonlijk sowieso al rotdingen, laat staan verroest.
Klein beetje olie idd, zou het kunnen doen. Wat @Fate_Amenable_To_Change zei over het openvouwen vd endlinks ook. Als het allemaal echt niet lukt de endlinks wat verder openvouwen en de bars doorknippen?
Als je geen wd40 oid hebt kun je ook cola proberen, ff nachtje in laten trekken.
En ik kan een bergeon tooltje van harte aanbevelen, mooie scherpe en harde vork waar je ook flink kracht mee kunt zetten. Al het andere spul breek je hierop.
Ja bij de niet duikers gebruiken ze gewoon normale spring bars.
Ik heb nog geen oplossing gevonden voor het probleem. Vorige week nog tot bloedens toe geworsteld nadat ik hard uitschoon met de springbar tool en in mn vinger kwam