Had de pakking al uit z’n “slot” gehaald (heb je drie handen voor nodig, toch gelukt…) en in de kroon zelf geschoven, met dezelfde intentie. Verder indrukken lukte desalniettemin niet. Pakking maar weer terug op z’n plek geschoven… Pakking lossnijden gaat me wat ver, is een kroon die nieuw gekocht is door de eigenaar en zonder originele pakking waardeloos is voor evt. doorverkoop.
Ik geef het niet graag op, maar ik zie het hier echt even niet meer.
Klote dingen die 6139. Heb bij een ex-bullhead een uur bezig geweest met de stift terug te plaatsen.
1 like
Ik heb nog nooit aan uurwerkjes gesleuteld, (ja een kroon opnieuw geplaatst, batterijtjes vervangen, moeilijke kasten geopend zonder krassen en dat was het wel). Maar wel aan klassieke motorfietsen. En ik herken echt wel dat je een waarschijnlijk klein probleem tegenkomt wat héél veel tijd kost. En dan moet ofwel lang (weekenden) doorpuzzlen, ofwel de boel afstoten, ofwel hulp inroepen. Bij horloges komt het misschien vaker voor dat die laatste 2 samen vallen. Ik had (nu niet meer) een groot netwerk van lokale kennis, waar ik altijd wel verder mee kwam. In de horlogewereld zit iedereen verder uit elkaar en heb je dat gewoon minder.
No shame, je kunt niet alles weten. Maar wat ik wil zeggen is: het is jammer dat je er waarschijnlijk niet achterkomt wat het probleem nu is/was.