Help! Stinkende stalen banden!

Heb een leuke vintage aangeschaft die nog wat liefde nodig heeft. Maaarrrrrr

De vorige eigenaar was groot fan van een heel naar parfummetje en ik krijg die geur niet van het stalen bandje af!!??

Al druk in de weer geweest, dreft, kokend water, dasty, terpentine en daarna een rondje vaatwasser.

Niks! It still stinks!

dit luchtje is een eindbaas en lijkt onoverwinnelijk.

Heeft iemand een gouden tip?

50% kokend water, 50% bleek.
Nachtje laten weken.

Stinkt 'ie dan nog steeds?
100% bleek. Nachtje laten weken :joy:

1 like

Haha, ga meteen volgas voor 100%

1 like

Als de veroorzaker van het geurtje organisch is, dan moet hiermee opgelost zijn. In de letterlijke zin.

3 likes

Tijd. Na een tijdje trekt de geur weg. :wink:

1 like

Nee dat is geen optie het moet echt dood wn heel snel!

4 likes

In een bakje warm water en een scheut vaatwasmiddel (voor de vaatwasser).

1 like

Hij ligt vol in de wc-eend :thinking:

1 like

Als een rondje vaatwasser met blokjes niet werkt, ga ik toch liever voor wat grover geschut.

2 likes

Sorry, niet goed gelezen dat je dat al geprobeerd had. :blush:

1 like

Kunstgebit reiniger.

Van die bruistabletten halen bij de kruitvat en in een bakje warm water samen met de bracelet.

3 likes

Indien het de chlooraanval overleefd gaan we dit proberen!

image

6 likes

Is het zo’n horloge…?


Dan gaat die nageur er nooit af :grin:

46 likes

Ik moest meteen aan ultrasoon denken, maar ik heb geen idee of dat ook geur weghaalt. :thinking:

Wel bijzonder trouwens bij een stalen band. Bij een leren of stoffen bandje kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij staal. Raar. Dat stinkt!

1 like

Ja toch! Is voor mij ook nieuw. Als niks werkt begraaf ik het hele ding en dan na een jaar weer opgraven. Of niet… bah

1 like

Jampotje nemen, scheutje afwasmiddel erin en afvullen met 1/3 ammonia en 2/3 water.
Deksel erop en dan goed schudden.
Draadje aan je band, zodat je hem er weer makkelijk uit kan halen.
Afspoelen met lauw water, succes !

1 like

Brilliant! :joy::joy::joy:

2 likes

Daarom maak ik horlogebanden van oude geurvreters.

1 like

Maar even serieus: je bent niet de enige als ik het internet even afstruin.

In een topic op Arstechnica wordt beweerd dat een bad in een ultrasone reiniger het probleem oploste. Ik neem aan dat de band daarvoor eerst uit elkaar gehaald werd; de stank zou wel eens niet in het metaal zelf kunnen zitten, maar in de delen van de schakels die moeten kunnen bewegen.

Quote:

"My titanium bracelet starts to stink after a while. I’d tried all sorts of things (alcohol, enzymatic cleaner for pet smells, etc) and nothing worked, but taking the band in for an ultrasonic cleaning at a watch repair shop did the trick.

I think it’s small bits of organic material (skin, sweat, oils) building up inside the crevices of the metal band and going rancid. The ultrasonic cleaning gets them out."

2 likes

:nauseated_face: