Goedenavond HF’ers,
Ik heb jullie hulp nodig!
De lunette van mijn diver is niet correct uitgelijnd.
De driehoek die precies op de twaalf zou moeten centreren zit er net een (halve) millimeter naast
hier erger ik me dood aan!
Nu is het zo dat alle horlogemakers/juweliers waar ik ben geweest (Haarlem) dit niet kunnen/durven corrigeren…
Nu dus de vraag of een van jullie een horloge werkplaats kent die dit wel kan en wil doen?
Horlogemaker dient zich in Noord-Holland te bevinden.
Tips worden enorm gewaardeerd 
Er zit toch geen horlogemaker meer in Haarlem?
Ik ga voor alles naar Wesselink en Vreeker in Alkmaar
1 like
Hi Hornet,
Thanks voor je reactie! Ik ga ze zeker een bericht sturen. Klopt, de “echte” horlogemaker in Haarlem is recent gestopt maar ben langs een aantal juweliers geweest die ook horlogereparaties aanbieden.
Je zou de Horlogemaker in Spanbroek kunnen proberen.
Hij wordt door Rob van Monsterwatches geadviseerd. Zelf heb ik geen ervaring met hem.
Natuurlijk is zo’n correctie ook zelf heel goed te doen door de bezelveer wat bij te vijlen. Op het Internet is daar wel info over te vinden.
1 like
Over welk horloge hebben we het?
Vaak is dit een klusje dat je erg makkelijk zelf kunt doen. Heb zelf ook al een paar keer een inlay losgehaald en opnieuw uitgelijnd.
1 like
Klopt, met een Seiko zou ik dit zelf misschien nog wel proberen. Het gaat om een Longines Hydroconquest, dus ik laat in dit geval liever een expert ernaar kijken 
1 like
Snap ik. Alhoewel ik hem er ondertussen al vanaf getrokken had
Hoe oud is ie? Valt het misschien onder garantie? Als er speling op de bezel zit zou je dat misschien als argument kunnen aandragen.
1 like
Bedankt voor de tip, zal dit ook nog even bekijken!
Heb ondertussen die tent in Alkmaar gemaild om te vragen of zij het wellicht in eigen atelier kunnen fixen!
1 like
Nog even een kleine update.
Ben langs geweest bij de heren van Wesselink en Vreeker en die hadden het met een paar minuutjes gefixt! En ook nog eens gratis!
Top tent!
6 likes