Help! Vraag voor de zakhorloge experts

Wie kan me helpen bij het identificeren van dit zakhorloge uurwerk??

Het is zwitsers met compensatiebalans en ik scht 15 juweeltjes. Buiten een ‘M’ op het uurwerk staan er geen merktekentjes op :frowning:

Foto is van mijn post op Marktplaats, ik kan later evt meer foto’s plaatsen.

Hallo,dit komt me bekend voor staat deze niet op MP,een schijvenhorloge met een normale secwijzer?
Best wel apart deze uitvoering had ik nog niet gezien,Ziet er wel degelijk uit,beter dan dat 60er jaren penankerspul dat wel eens angs komt op de markt.
Over de herkomst kan ik jammer genoeg geen zinnig woord zeggen,dus veel heb je niet aan deze reactie.
Vind hem wel mooi.
Groeten.
M.C.

Wel een heel apart horloge, ik heb ff gezocht op Ranfft advanced maar kan het uurwerkje niet traceren, het lijkt het meest op Cortebert maar is het niet op details.
Overigens staat er hier ook nog een maar ook hier wijkt het uurwerkje af:

mvg, Frans

Dank MC en Frans53,

Ik heb dit horloge inderdaad gisteren op MP geplaatst maar krijg nu een aantal vragen mbt het uurwerk welke ik niet kan beantwoorden.

Ik weet dat het zwitsers is en uit de periode 1885-1910 komt maar verder dan dat kom ik ook niet.

Het horloge op eBay had ik nog niet gezien, de meest voorkomende zijn volgens mij de varianten van IWC en Gedeon Thommen maar hierbij zit dan meestal de kroon aan de rechterkant, terwijl deze bij mijn exemplaar juist boven aan zit:S.

Deze jump hours zijn best wel erg zeldzaam, ik heb er nog een stuk of wat bekeken o.a. op eBay UK pocket watches, de prijzen beginnen toch wel vanaf een euro of 500 voor een horloge in werkende toestand maar het aanbod is schaars, vandaar de relatief hoge prijzen denk ik.

Kwijlen hoor jouw aanbod op MP, een sleutel opwinder zou ik ooit ook nog wel eens willen aanschaffen maar ben met mijn beperkte kennis niet in staat om het kaf van het koren te scheiden :S

mvg, Frans

Dank je en ja zo’n sleutel opwinder is inderdaad weer eens wat anders (tu)